ماموریت شبکه ملی اطلاعات ایران چیست؟

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر شبکه اینترنت
 شبکه اینترنت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، علی‌اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات ایران اظهار داشت که ماموریت شبکه ملی اطلاعات در دوره جدید هم‌زمان با توسعه زیرساخت‌ها، توسعه خدمات پایه‌ و خدمات کاربردی هوشمند است.
وی در ادامه افزود: "شبکه ملی اطلاعات، یکی از پروژه‌های ملی است و مساله‌ای که امروز برای مردم اهمیت دارد، خدماتی است که باید بر بستر شبکه ملی اطلاعات به دست آنان برسد. اکنون تمرکز عمده مسوولان این شبکه علاوه بر مباحث فنی، روی همین مساله است. این که چطور به مردم خدمات فراگیر و باکیفیت‌تری ارائه دهد؟
توسعه شبکه ملی اطلاعات، نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد و یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما این است که زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را مهیا کنیم.
می دانید سرعت اینترنت ثابت و اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
آخرین آمار حوزه فناوری اطلاعات در ایران
برای موفقیت در این مسیر، باید تضمین کنیم که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این پروژه کمترین آسیب را دارد و ریسک را پایین بیاوریم. یکی از زمینه‌هایی که اکنون برای سرمایه‌گذاری مهیا شده، توسعه زیرساخت برای دسترسی، تسریع اتصال و ارتباط پُرسرعت فیبر نوری تا درب منازل و اماکن مختلف است که برای دستیابی به این هدف حداکثر سه تا چهار سال زمان نیاز است.
با توجه به تاکید تدوین نظام تعرفه‌گذاری و مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات در سندهای معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات و تبیین الزامات در بخش رگولاتوری ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال تهیه "مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات" هستیم.
در تولید گوشی همراه هوشمند داخلی با هدف کاهش ارزبری واردات و افزایش سهم بازار داخلی از این محصول پر مصرف، ضروری است با حمایت دولت، شرکت‌های داخلی به صورت مرحله ای و رقابتی از روش‌هایی مانند "قطعات نیمه کامل" (skd) و "قطعات کاملا منفصل" (ckd) استفاده کنند.
البته برخی قطعات نیز انحصاری هستند که تا زمانی که مجموعه‌های خصوصی بتوانند به فناوری ساخت آنها دست پیدا کنند، وارد می‌شوند. دستیابی به چنین فناوری کمی دشوار است. ما متوجه سختی این مسیر هستیم اما باید از یک جایی شروع کرد. برای رسیدن به هدف ۲۰ درصد سهم بازار گوشی‌های هوشمند داخلی تا سه سال آینده، با وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش‌های صنعتی هماهنگی‌های لازم انجام شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала