سفیر ایران در کابل: حکومت تازه در افغانستان فراگیر نیست

© Sputnik / M.Naderi کابل
کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
امینیان اظهار داشت اگر حکومت تازه در افغانستان از سوی ایران به رسمیت شناخته شود، روسیه، چین، کشور های آسیای مرکزی و برخی از کشور های عربی نیز این حکومت را به رسمیت خواهند شناخت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "طلوع‌نیوز"، سفیر ایران در کابل گفت که حکومت تازه در افغانستان فراگیر نیست و تهران نمی‌تواند به این شکل، این حکومت را به رسمیت بشناسد.
امینیان در ادامه افزود: "اگر کابل در ساختار حکومت تغییراتی را به وجود بیاورد، تهران می‌تواند دیگران را نیز تشویق کند تا آنرا به رسمیت بشناسد، اما امارت اسلامی سفارش‌های بیرونی در پیوند به تشکیل حکومت را مداخله در امور داخلی افغانستان می‌داند.
اگر یک گروهی بیاید و این گروه تک قومیتی باشند و همه اقوام را در حکومت شراکت نکنند، این را هم ما قبول نداریم، از همین خاطر ما از سر خیرخواهی به حاکمان طالبان می‌گوییم که شما یک حکومت فراگیر تشکیل بدهید.
اگر حکومت تازه در افغانستان از سوی ایران به رسمیت شناخته شود، روسیه، چین، کشور های آسیای مرکزی و برخی از کشور های عربی نیز این حکومت را به رسمیت خواهند شناخت.
ادامه چالش‌های اقتصادی کنونی در افغانستان سبب گسترش فعالیت‌های هراس افگنی، به ویژه فعالیت گروه داعش خواهد شد.
اگر مشکل اقتصادی بماند، نتیجه‌اش مهاجرت مردم است. اگر مشکل اقتصادی بماند، نتیجه‌اش گسترش گروه‌های افراطی و داعش است که نه فقط برای مردم افغانستان بلکه به منطقه تهدید است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала