رئیس سازمان غذا و داروی ایران: محصولات کشاورزی سالم هستند

© Flickr / Katرئیس سازمان غذا و داروی ایران: محصولات کشاورزی سالم هستند
رئیس سازمان غذا و داروی ایران: محصولات کشاورزی سالم هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
رئیس سازمان غذا و دارو بیان داشت که از نظر سلامت محصولات کشاورزی در کشور جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو ایران گفت: سازمان غذا و دارو به وزارت جهاد کشاورزی و صادرکنندگان کمک می‌کند. هر زمان که از ما درخواست داشته باشند و مقصدی را برای صادرات مشخص کنند، حتما این نظارت و پایش برای محصولات‌شان اتفاق می‌افتد.
وی خاطرنشان کرد: ما محصولات کشاورزی صادراتی را پایش می‌کنیم و این نظارت اتفاق می‌افتد. به صادرکنندگان و کشاورزان هم اعلام کردیم که هرکس بخواهد صادرات محصولات کشاورزی را انجام دهد، مراکز و آزمایشگاه‌هایی را چه در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و چه آزمایشگاه‌های همکار معرفی کردیم که این مراکز به صادرکنندگان برای صادرات‌ محصولات‌شان به مقاصد مختلف، کمک می‌کنند. به طوری که نمونه‌برداری و صدور گواهی سلامت انجام می‌شود و می‌توانند صادرات‌شان را انجام دهند.
Картофель - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
چرا کیفیت سیب زمینی های ایران زیر سوال رفت؟
دارایی درباره چرایی برگشت برخی محصولات کشاورزی صادراتی، افزود: به هر حال ما کمک می‌کنیم. باید توجه کرد که به عنوان مثال تغییراتی در مقررات واردات روسیه برای محصولات غذایی اتفاق افتاده است که این تغییرات باید با صادرکنندگان ما هماهنگ می‌شد اما این اتفاق دیر افتاد. دوستان سعی می‌کنند که برای آینده مطابق با قوانین کشورهای مقصد پیش روند و ما هم به آن‌ها کمک می‌کنیم.
رییس سازمان غذا و دارو درباره نگرانی از سلامت محصولات کشاورزی تولید داخلی، بیان داشت: محصولات کشاورزی که در کشور ما وجود دارد و مصرف می‌شود، ‌مورد پایش قرار می‌گیرند. باید توجه کرد که هر کشوری استاندارد خاص خودش را در محصولات کشاورزی دارد و این به آن معنا نیست که مثلا کشور روسیه استاندارد بالاتری از کشور ما دارد. بلکه ما تفاوت‌هایی از نظر مصرف فرآورده‌ها و سبد غذایی و باقی‌مانده سموم و... داریم. از نظر استانداردها کشور ما با کشورهای اروپایی، کشورهای اروپایی با کشورهای شرق آسیا و ... تفاوت‌هایی دارند. در مجموع باید توجه کرد که از نظر سلامت این محصولات در کشور جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала