اتهام به روسیه و چین در خصوص حمله سایبری به آکادمی وزارت دفاع بریتانیا

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر تشکیل ارتش سایبری اتحادیه اروپا
تشکیل ارتش سایبری اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
رئیس سابق آکادمی وزارت دفاع بریتانیا این موضوع که روسیه و چین پشت حمله سایبری به این آکادمی وزارت دفاع هستند را رد نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، ادوارد استرینگر، رئیس سابق آکادمی مارشال هوایی وزارت دفاع انگلیس اظهار داشت، حمله هکری به آکادمی نظامی وزارت دفاع انگلیس، که احتمالاً توسط چین یا روسیه در ماه مارس سال گذشته انجام شده بود، تأثیر "قابل توجهی" بر کل شبکه گذاشت.

استرینگر در مصاحبه با اسکای نیور گفت: " پیامدهای عملیاتی (این حمله) محسوس اما قابل مدیریت بود، اما تنها به لطف کار سخت کارمندانی که سعی بر ادامه داشتند تا روش‌های پشتیبان را پیدا کنند. "

وی افزود: پس از این حمله، اعضا برای ادامه کلاس‌ها باید راه‌های جایگزین استفاده از اینترنت را پیدا می‌کردند که این کار انجام شد، اما به منوال سابق پیش نرفت.

به گفته این مقام انگلیسی، کشورهایی مانند چین، روسیه، ایران و کره شمالی توانایی انجام حملات هکری مشابه را دارند که ممکن است ناحیه خاکستری آسیب در آستانه جنگ قرار دهد. این حمله می توانست از سوی هر یک این کشورها یا هر کس دیگری باشد که در تلاش برای یافتن آسیب پذیری برای یک اخاذی بود.
بازداشت یک تبعه روس به اتهام دستکاری سیستم انتخابات امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2017
ایران به حمله سایبری به پارلمان بریتانیا متهم شد
رسانه‌های انگلیسی در اواخر ماه مارس سال گذشته از این حمله سایبری خبر دادند و پس از آن وزارت دفاع این کشور تأیید کرد که این حادثه واقعاً رخ داده و عملکرد شبکه رایانه‌ای این مؤسسه آموزشی را که شرکت پیمانکار غیرنظامی مسئول آن است، مختل کرده است. همانطور که اسکای نیوز اشاره کرده است، نتایج تحقیقات داخلی این وزارتخانه علنی نشده است.
وزارت دفاع بریتانیا همچنین بیانیه‌ای رسمی درباره آنچه می‌تواند پشت این حمله باشد، منتشر نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала