آتش‌ زدن خودرو به مناسبت آغاز سال نو میلادی در اروپا

© Sputnik / Irina Kalashnikova /  مراجعه به بانک تصاویر آتش‌ زدن خودرو به مناسبت آغاز سال نو میلادی در اروپا
آتش‌ زدن خودرو به مناسبت آغاز سال نو میلادی در اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
منابع رسانه‌ ای گزارش دادند، همزمان با شب سال نو در فرانسه و آلمان، خیابان‌ های چند شهر در این دو کشور به صحنه آتش‌ زدن خودروها و درگیری‌ ها تبدیل شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، شورش‌های خیابانی و به آتش کشیدن خودروها همزمان با آغاز سال ۲۰۲۲ در چند شهر آلمان و فرانسه خبرساز شده است.
رسانه‌های بین‌المللی از قبیل "الجزیره انگلیسی" و "راشا تودی" در گزارش‌های جداگانه، به معضل ناامنی و درگیری‌ها در شب سال نو در دو کشور اروپایی پرداختند.
طبق گزارش‌ الجزیره، هر ساله در شب سال نو در فرانسه صدها خودرو توسط خوشگذران‌های جوان به آتش کشیده می‌شوند.
طبق این گزارش، در شب سال نو امسال، ۸۷۴ خودرو به آتش کشیده شدند؛ عددی که در قیاس با سال‌های گذشته، کاهش تعداد خودروهای به آتش کشیده شده را نشان می‌دهد.
جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه روز شنبه (دیروز) در پیامی توییتری با اعلام کاهش میزان خودروهای آتش کشیده شده در فرانسه خبر داد، سال ۲۰۱۹ در شب سال نو ۱۳۱۶ خودرو آتش زده شدند.
به گفته او، دلیل کم شدن میزان خودروهایی که به آتش کشیده شدند حضور پر تعداد نیروهای پلیس فرانسه بوده که برای اجرای مقررات مربوط به مقابله با نسخه "اُمیکرون" ویروس کرونا در خیابان‌ها و اماکن عمومی حضور داشتند.
در گزارش الجزیره آمده است: "مانند بسیاری از کشورها، فرانسه نیز در طول سال شاهد آتش زدن خودروها به دلایل بسیاری است از جمله باندهای خلافکاری که سرنخ‌هایی از جرایم خود را پنهان و افرادی که برای گرفتن بیمه ادعاهای دروغ مطرح می‌کنند اما آتش زدن خودرو در فرانسه زمانی که راهی برای نشان دادن فرا رسیدن سال نو شد، به مرحله جدیدی وارد شد".
الجزیره افزود: " طبق گزارش‌ها، این عمل (آتش زدن خودرو در شب سال نو) در دهه ۱۹۹۰ به طور جدی در میان جوانان اغلب در محله‌های فقیرنشین در حومه استراسبورگ در شرق فرانسه آغاز شد. همچنین پاییز سال ۲۰۰۵ در جریان ناآرامی‌های شدید جوانان ناامید از پروژه‌های مسکن در فرانسه، (آتش زدن خودرو) به اقدامی برای نشان دادن صدای اعتراض تبدیل شد. در آن سال، پلیس از به آتش کشیده شدن ۸۸۱۰ خودرو در کمتر از سه هفته خبر داد".
"راشا تودی" در گزارش خود درباره آشوب‌های شب سال نو در آلمان، ابتدا به سراغ شهر "لایپزیگ" رفت.
طبق این گزارش، "شهر لایپزیگ آلمان در شب سال نو با تجمع صدها نفر در شرق شهر، شاهد تبدیل شدن خیابان‌هایش به میدانی برای درگیری‌های شدید بین پلیس و شورش‌گران بود".
راشا تودی ادامه داد: "بلافاصله پس از اینکه ساعت نیمه شب را نشان داد، پلیس لایپزیگ اولین گزارش‌ها را در مورد خشونت و خسارت مالی دریافت کرد. پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مامورانش مجبور شدند شنبه شب در کمتر از دو ساعت، به تقریبا ۱۷۰ تماس در لایپزیگ و مناطق اطراف آن پاسخ دهند".
طبق این گزارش، "صدها نفر جمعیتی متشکل از صدها نفر در خیابان آیزنبانستراس در شرق شهر (لایپزیگ) تجمع کردند و این منطقه به سرعت به میدانی برای درگیری بین خوشگذران‌های شورشی و مجریان قانون تبدیل شد. به سمت خودروهای پلیس اشیا مختلف از جمله ترقه پرتاب شدند. شورشگران همچنین سنگرهایی را از سبدهای خرید ایجاد کرده و آنها را به آتش کشیدند".
تصاویری از حضور نیروهای پلیس ضد شورش در شهر لایپزیگ برای مقابله با این سنگرها و عبور و مرور آنها در دود غلیظ ناشی از آتش‌ منتشر شده است.
طبق گزارش راشا تودی، خیابان آیزنبانستراس قبلا به دلیل میزان بالای جرایم و تجارت مواد مخدر لقب "بدترین خیابان" آلمان را دریافت کرده بود.
پلیس لایپزیگ اعلام کرد، تعدادی از خودروها و تجیهزات پلیس آسیب دیده اما هیچ یک از ماموران پلیس این شهر آلمان دچار جراحت نشده و ساعت دو بامداد شنبه، خیابان‌ها به طور کامل تحت کنترل پلیس درآمد.
طبق گزارش راشا تودی، "لایپزیگ تنها شهر آلمانی نبوده که شاهد درگیری‌ها بین شورش‌گران و پلیس بود و اتفاق‌هایی مشابه در اشتوتگارت و درسدن گزارش شد اما این درگیری‌ها (در قیاس با درگیری‌های لایپزیگ) در مقیاس کوچک‌تر بودند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала