آشنایی با کنسول ایکس باکس سری ایکس

CC0 / Pxhere / Controlador de Xbox
Controlador de Xbox - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
اشتراک
مایکروسافت در نسل گذشته کنسول‌های بازی قافیه را به سونی و کنسول قدرتمند پلی استیشن ۴ باخت، اما این بار قصد دارد با ایکس باکس سری ایکس جان دوباره‌ای گرفته و به روزهای طلایی ایکس باکس ۳۶۰ برگردد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجی رو، ایکس باکس سری ایکس را از لحاظ سخت افزاری می‌توان قدرتمندترین کنسول فعلی دنیا دانست اما قدرت سخت افزاری به تنهایی نمی‌تواند ضامن پیروزی یک کنسول بازی باشد و این بازی‌ها هستند که در نهایت برنده را مشخص می‌کنند. از این حیث نیز تا به اینجای کار بازی‌های نسبتاً خوبی برای ایکس باکس سری ایکس عرضه شده‌اند و این امیدواری در دل هواداران به وجود آمده که در نسل نهم بتوانند حداقل پا به پای سونی و کنسول محبوبش پیش بروند. البته، در ایجا تنها قصد داریم به مشخصات خود کنسول بپردازیم و برای مشاهده لیست بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس می‌توانید به وب سایت دیجی رو مراجعه کنید.
بدون اغراق باید گفت ایکس باکس سری ایکس بهترین کنسول مایکروسافت تا به امروز بوده و تجربه بسیار بهتری را در اجرای بازی‌ها (چه قدیمی و چه جدید) ارائه می‌کند. اکنون بعد از گذشت یک سال بر تعداد بازی‌های خوب و باکیفیت این کنسول نیز افزوده شده و در کنار آن‌ها مایکروسافت برخی از عناوین محبوب و پرطرفدار ایکس باکس وان را هم با جلوه‌های بصری بهتر برای اجرا در ایکس باکس سری ایکس آماده کرده است. در این بین، سرویس گیم پس را هم نباید فراموش کرد که می‌تواند مهمترین نقطه قوت مایکروسافت در نسل نهم کنسول‌های بازی باشد. این سرویس اشتراکی امکان تجربه بازی‌ها را با هزینه‌ای بسیار پایین مهیا می‌کند و شما می‌توانید با پرداخت حق اشتراک ماهیانه، همه بازی‌های انحصاری ایکس باکس را به محض انتشار تجربه کنید و البته بازی‌های متعددی از ناشرهای دیگر هم در این سرویس در دسترس می‌باشند.
سرعت لود شدن بازی‌ها نیز در ایکس باکس سری ایکس به مراتب بیشتر شده و به لطف استفاده از حافظه اس‌اس‌دی همه چیز بسیار سریع‌تر از نسل گذشته است. علاوه بر حافظه اس‌اس‌دی سریع، این کنسول از یک پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس ۳.۸ گیگاهرتز بهره می‌برد و قدرت گرافیکی ۱۲ ترافلاپسی دارد. ۱۶ گیگابایت حافظه رم نیز برای ایکس باکس سری ایکس در نظر گرفته شده که آن را از همه نظر برای اجرای بازی‌ها تا چند سال آینده بیمه می‌کند. اجرای بازی‌ها در رزولوشن ۴K واقعی و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، در نسل گذشته خواسته‌ای بود که به ندرت توسط توسعه دهندگان بازی پاسخ داده می‌شد، اما به لطف سخت‌افزار قدرتمند ایکس باکس سری ایکس این امر محقق شده و تقریباً تمام بازی‌ها با این کیفیت اجرا می‌شوند. حتی برخی از بازی‌ها را می‌توان با نرخ ۱۲۰ فریم هم اجرا کرد.
یکی دیگر از بخش‌های جذاب کنسول‌های مایکروسافت، کنترلر بسیار خوش دست و زیبای آن‌هاست. در ایکس باکس سری ایکس نیز شاهد طراحی کنترلری زیبا هستیم که البته طرح کلی آن تغیر زیادی نکرده و تنها برخی ایرادات و نقاط ضعف پوشانده شده‌اند. بنابراین، می‌توان گفت کنترلر ایکس باکس سری ایکس بهترین کنترلر مایکروسافت تا به امروز و یکی از بهترین کنترلرهای تاریخ کنسول‌های بازی است. مایکروسافت به تقلید از سونی یک دکمه Share یا همان به اشتراک‌گذاری نیز به این کنترلر اضافه کرده که برای تولید محتوا و انتشار صحنه‌های جذاب بازی در فضای مجازی بسیار به کار می‌آید.
یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ایکس باکس سری ایکس، قابلیتی به نام Quick Resume یا "ادامه سریع" است. همان‌طور که از نام این قابلیت مشخص است، به کمک آن می‌توانید از بازی خارج شده و سپس به سرعت از همان جایی که بازی را رها کرده بودید، آن را ادامه دهید. شما تا ۴ یا ۵ بازی را می‌توانید در این حالت نگه داشته و هر زمان که خواستید وارد هر کدام از بازی‌ها شده و به سرعت ادامه آن را پیگیری کنید. این ویژگی باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان شده و دیگر لازم نیست هر بار که برای یک کار جزئی از بازی خارج شدید، دوباره منتظر لود شدن آن بمانید.
در مجموع، اگر به تعداد بازی‌ها بیشتر از انحصاری بودنشان اهمیت می‌دهید، ایکس باکس سری ایکس گزینه بهتری برای شما خواهد بود و به خصوص با سرویس گیم پس می‌توانید به خیل عظیمی از بازی‌ها دسترسی داشته باشید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала