متاورس بدون کوکی: 10 روند در بازار رسانه ای در سال 2022

© Depositphotos.com / Mikdamمی دانید سرعت اینترنت ثابت و اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟
می دانید سرعت اینترنت ثابت و اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
اشتراک
پایان عصر گمنامی، رشد علاقه به NFT ها، آواتارها، امتناع از کوکی ها - به شما می گوییم صنعت تبلیغات رسانه ای در آینده نزدیک چگونه تغییر خواهد کرد و اکنون زمان آن است که شرکت ها برای این تحولات آماده شوند.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان گروه ارتباطات دنتسو (Dentsu) روندهای مصرفی ، بازاریابی، فناوری و تجارت را در سراسر جهان مورد مطالعه قرار دادند. آنها مشاهدات خود را در گزارش جامع Media Trends 2022 به اشتراک گذاشتند. اسپوتنیک ده ماده کلیدی در این سند را بازگو می کند.
گسترش همه‌جانبه
مصرف کنندگان عادت کرده اند که بتوانند هم به صورت آنلاین و هم آفلاین و ترکیبی از هر دو، خرید کنند. امروزه، شرکت‌ها در تمام جنبه‌های زندگی در تلاش برای همه‌کاناله - یکپارچه‌سازی همه کانال‌های ارتباطی با مشتری - هستند که نتیجه آن ترکیبی از تجربه فیزیکی و دیجیتالی است. استودیوهایی مانند "دیزنی" همزمان در حال اکران فیلم ها در سینما و آنلاین هستند و به این ترتیب درآمد خود را افزایش می دهند. و نتفلیکس سرگرمی های آفلاین را آزمایش می کند و از طرفداران می خواهد که برای تماشای زنده شوهای "بریجرتونگ و Money Heist بلیت بخرند.
توسعه محتوای قابل خرید (shoppable)
غذا در ابتدا فروش آنلاین پایینی داشت، اما قرنطینه آن را تغییر داد. مدل تحویل سریع بر اساس تقاضا در حال افزایش است. خدماتی که در این قالب کار می کنند تعداد محدودی از محصولات را از نزدیکترین فروشگاه در عرض 10-30 دقیقه ارائه می دهند. این مدل از گروه فقط مواد غذایی فراتر خواهد رفت. از جمله دستگاه‌های تلویزیونی با دسترسی به اینترنت اکنون به شما امکان می‌دهند بدون حواس‌پرتی از تماشای تلویزیون خرید کنید. به عنوان مثال، استفاده از کدهای QR روی صفحه نمایش. یوتیوب به نوبه خود در حال آزمایش با هوش مصنوعی (AI) است تا محصولات موجود در ویدیوها را شناسایی کند و سپس آنها را به کسانی که چنین محتوایی را تماشا کرده اند، توصیه کند.
پایان دوران گمنامی
پایان ناشناس بودن یک روند به نفع شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات است. خریداران به احتمال زیاد در سیستم های برندی که به آنها اعتماد دارند ثبت نام می کنند. به عنوان مثال، فروشگاه اینترنتی آمازون موفق شد مردم را متقاعد کند که قبل از ورود به فروشگاه آمازون گو، یک کد QR را روی تلفن خود اسکن کرده و خود را شناسایی کنند.
Google search - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
آشنایی با تبلیغات گوگل ادز
آواتارها - مشتریان جدید
موفقیت دنیای آنلاین مانند Fortnite و Roblox منجر به افزایش علاقه به مفهوم متاورس شده است. این فضای مجازی آینده است، جایی که مردم می توانند بیشتر اوقات خود را در آن "زندگی" کنند. متاورس یک اقتصاد داخلی کاملاً کارآمد خواهد داشت که در آن برند از طریق آواتار خود با مشتری ارتباط برقرار می کند.
داریا کورکینا، مدیر عامل Dentsu Russia توضیح داد: "دنیای فراجهان‌ها و جهان‌های مجازی که به سرعت به سمت ما می‌روند به مردم این فرصت را می‌دهد تا شخصیت و عادات کاربر خود را در تجسم دیجیتال تغییر دهند. که بازاریابی نه برای افراد، بلکه برای آواتارهای آنها، و جدا کردن این دو موجودیت، کار بسیار جالبی است ، زیرا ویژگی های رفتاری در دنیای واقعی و مجازی بسیار متفاوت خواهد بود.
افزایش علاقه به NFT
بازار NFT ها (توکن های غیر قابل تعویض) از 13.7 میلیون دلار در سال 2020 به 2.5 میلیارد دلار در نیمه اول سال 2021 افزایش یافت. هنرمندان و پدیدآورندگان شروع به استفاده از فناوری برای ایجاد سند مالکیت، به عنوان مثال، هنر کرده‌اند.
کارشناسان مطمئن هستند که محبوبیت NFT همچنان رو به رشد خواهد بود. این فناوری به ویژه برای شرکت هایی که کالاهای لوکس می فروشند مرتبط است: طرفداران چنین مارک هایی مایلند برای انحصار هزینه بپردازند. به عنوان مثال، شرکت باربری (Burberry) مجموعه ای منحصر به فرد از شخصیت ها و لوازم جانبی برای بازی Blankos Block Party ایجاد کرد و آنها را به عنوان NFT فروخت. با وجود هزینه بالا، همه چیز در عرض چند دقیقه فروخته شد.
فریلنسرهای بیشتر
با توجه به محدودیت هایی که جهان در اوایل سال 2020 با آن مواجه شد، بسیاری از شرکت ها به بهره برداری از راه دور روی آورده اند. خود کارمندان از قالب جدید قدردانی کردند. برخی از کشور ها با مشاهده چنین علاقه ای به کار از راه دور، شرایط ویژه ای را به فریلنسرها ارائه می دهند. به عنوان مثال، تایلند یک برنامه جدید ویزا را اعلام کرد که به خارجی ها اجازه می دهد در صورت خرید ملک به قیمت 500000 دلار و درآمد حداقل 80000 دلار در سال به مدت ده سال در این کشور زندگی کنند.
خط مشی اقتصاد بسته
شرکت‌ها در سال‌های اخیر احتمال گذار خود به توسعه پایدار را افزایش داده‌اند. به عنوان مثال، دفاتر مراکز داده های فیس بوک و در سال 2020 به سطح صفر پخش گاز کربنیم دست یافتند. شرکت IKEAمتعهد شده است تا سال 2030 منابع انرژی تجدیدپذیر را برای خانوارهای سوئد فراهم کند. ساکنان این کشور می توانند برق تولید شده توسط خورشید یا باد خریداری کنند. و می توان مصرف خود را در اپلیکیشنی که برای این منظور ساخته شده است، پیگیری کرد. گرایش به سمت توسعه پایدار به همه صنایع گسترش خواهد یافت. به گفته بازاریابان، این امر به ویژه برای مشاغلی با مخاطبان جوان بسیار مهم است.
بازاریابی پایداری
بر اساس گزارش تبلیغات 2021، سهم تبلیغ‌کنندگانی که به مسئولیت شرکت و ارزش‌های برند هنگام تصمیم‌گیری اهمیت می‌دهند از 20 درصد در سال 2020 به 82 درصد در سال 2021 افزایش یافته است. این امر توسعه بازاریابی پایداری را تحریک می کند، که هدف آن برآورده کردن تقاضا به روشی است که مواهب عمومی را افزایش داده و منابع طبیعی را برای نسل های آینده حفظ کند.
امروزه برندها در روسیه تا 3 درصد از بودجه های رسانه ای را صرف کمپین های تبلیغاتی مرتبط با توسعه پایدار می کنند. در عین حال شاهد روند ثابتی در راستای افزایش این هزینه ها هستیم. شدت کووید در حال تضعیف است، پدیده های مربوط به محیط زیست و تغییرات آب و هوایی به سرعت جای آن را می گیرد، و قلمرو diversity & inclusion که برای روسیه به همین اندازه حاد است، برعکس، موقعیت خود را در کانون توجه از دست می دهد. با این وحود ما پیش‌بینی می‌کنیم که D&I به نقطه رشد پایداری بازاریابی برای بسیاری از برندها در سال جدید تبدیل شود.
انصراف از کوکی ها
مطالعه‌ای توسط Microsoft Advertising و iProspect نشان می‌دهد که 91 درصد از مصرف‌کنندگان در سراسر جهان نگران داده‌هایی هستند که شرکت‌ها در مورد آنها جمع‌آوری می‌کنند. گوگل قبلاً اعلام کرده است که از سال 2023 مرورگر کروم دیگر از کوکی‌های شخص ثالث استفاده نخواهد کرد و آن را با ابزار دیگری که هنوز نامی از آن مشخص نشده، جایگزین می‌کند. انصراف از کوکی ها منجر به شخصی سازی کمتر تبلیغات و از دست دادن بازدیدها می شود. یکی از راه حل‌ها می‌تواند تبلیغات متنی سنتی باشد که به لطف فناوری‌های هوش مصنوعی، با دقت بیشتری در راستای منافع مخاطب قرار می‌گیرد.
برندها و جمع آوری داده ها
برندها به تنهایی شروع به جمع آوری داده های کاربران می کنند و همچنین از آنها می خواهند در ازای دسترسی به سرگرمی یا محتوای مفید، اطلاعاتی درباره خود ارائه دهند. برخی از شرکت ها قبلاً این روند را تجربه کرده اند. به عنوان مثال، Lay از فناوری deepfake برای ایجاد یک وب سایت برای هواداران فوتبال، MessiMessages.comاستفاده کرد. از طریق آن می توانید پیام های ویدیویی از تصویر لیونل مسی که توسط شبکه عصبی تولید شده را برای خود یا دوست خود به زبان های مختلف ارسال کنید. نمونه دیگر تولید کننده آبجو Bud Light است. این تولید کننده به عنوان بخشی از یکی از کمپین های تبلیغاتی خود، نوشیدنی رایگان بار و بلیت جشنواره را به بازدیدکنندگان سایتی که آدرس ایمیل خود را ارسال می کردند، ارائه کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала