گزارش و تحلیل

روسیه کشور پیشتاز در کاربرد انرژی های تجدید پذیر

© Fotolia / By-studio روسیه کشور پیشتاز در کاربرد انرژی های تجدید پذیر
روسیه کشور پیشتاز در کاربرد انرژی های تجدید پذیر    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
اشتراک
روسیه از نظر فناوری، از آمریکا پیشی گرفته و با استفاده از هیدروژن و انرژی سبز اولین نیروگاه قطب شمال جهان را می سازد.
اسپوتنیک به نقل از پورتال لهستانی "اینتِریا" می نویسد: این نیروگاه که هزینه ساخت آن 27 میلیون دلار است، به یک مرکز علمی بین المللی برای تحقیقات بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد.
موسسه فیزیک و فناوری مسکو در نظر دارد این پروژه را در سال 2024 در شبه جزیره یامال در مرکز استخراج گاز روسیه در حدود 30 کیلومتری روستای خارپ راه اندازی کند. سفر با ماشین از مرکز اداری منطقه - سالِخارد که فرودگاه در آن قرار دارد، دو ساعت طول خواهد کشید.
این نیروگاه که "ایستگاه فضایی بین‌المللی روی زمین" نیز نامیده می‌ شود، از نظر طرح شبیه یک دانه ‌برف بوده و آن را اینطور نامگذاری کردند. گنبدهای دانه برف با تمامی بخش های مسکونی ضروری از قبیل اتاق های جلسه، بخش نشیمن، سالن بدنسازی، سالن کنفرانس، آزمایشگاه ها و بخش های فناوری قادر خواهند بود تا 80 نفر (20 کارمند و 60 مهمان) را به طور همزمان در خود جای دهند.
به لطف استفاده از انرژی سبز یعنی باد و خورشید و همچنین هیدروژن تولید شده به کمک روش الکترولیز که در طول شب قطبی دراز مورد نیاز است، دانشمندان روسی قادر خواهند بود در تمام طول سال از این نیروگاه استفاده کنند.
کوتاهی ایران در استفاده از انرژی تجدید پذیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2019
گزارش و تحلیل
کوتاهی ایران در استفاده از انرژی تجدید پذیر
ایستگاه قطبی حاضر و آماده در تمام طول سال
یوری واسیلیف، مدیر عامل موسسه فیزیک و فناوری مسکو MIPT به پورتال "سایبیریان نیوز" گفت: "این اولین تلاش برای ساخت یک ایستگاه علمی کاملاً خودمختار با انرژی سبز است. "دانه برف" مشابهی در جهان ندارد. ایستگاه قطبی بلژیک "پرنسس الیزابت"، از همه بیشتر شبیه "دانه برف" است که از پنل های خورشیدی و توربین های بادی کوچک استفاده می کند. با این حال، هیچ هیدروژنی در آنجا وجود ندارد، اگرچه، طبق برخی منابع، قرار است کار برای استفاده از آن آغاز شود. وی افزود: ایستگاه های دیگر سه تا چهار ماه در سال در روزهای قطبی فعالیت می کنند و اما "دانه برف" می تواند در تمام طول سال فعالیت کند.
دانشمندان در درجه اول با فناوری های هیدروژنی و انرژی های تجدید پذیر در نیروگاه سروکار دارند. این پروژه همچنین شامل یک رصدخانه ژئومغناطیسی و نجومی، یک ایستگاه نظارت بر محیط زیست و یک مرکز برای آزمایش راه ‌حل‌های فن‌آوری جدید برای شرایط آب و هوایی منجمد دائمی قطب شمال خواهد بود. یک نیروگاه دیزلی منبع جانشین برق خواهد بود. یوری واسیلیف خاطرنشان کرد که تا زمانی که این واحد به استفاده از انرژی سبز دست نزند، باید از سوخت دیزل استفاده کند.
"قطب شمال"
نیروگاه "دانه برف" اولین نمونه از اندیشه فنی روسیه در قطب شمال نخواهد بود. در دسامبر 2020، روس ها کشتی تحقیقاتی "قطب شمال" را با موفقیت به آب انداختند. این یکی از بزرگترین پلاتفورم های علمی موجود است و به طور دائم در آب های قطب شمال یخ بسته قرار خواهد گرفت. این کشتی برای سرویس فدرال هواشناسی و نظارت بر محیط زیست ساخته شده است. ماموریت اصلی آن جایگزینی ایستگاه های تحقیقاتی در حال حرکت در تمام طول سال است که به دلیل تغییرات آب و هوایی مجبور به قطع کار شدن شده اند.
کامنت خوانندگان:
Jozonsolidaruha
آمریکا کجایی؟ آیا می توانی این فناوری ها را از روس ها سرقت کنی؟
polak
چقدر خوب است که اخبار مربوط به روسیه را بدون ارتباط با جنگ بشنویم. یک پروژه ارزشمند!
~A
و اما چرا مطمئن هستی که این همه تحقیقات شگفت انگیز هدف نظامی نیز نخواهد داشت؟
G ł o s
من روسیه را چندان دوست ندارم، اما سیگنال روشنی از آینده بخش انرژی می فرستد.
bez tv
و من روسیه را دوست دارم! من تلویزیون لهستان را تماشا نمی کنم و به سیاستمدارانمان که می دانیم چه می کنند گوش نمی دهم. من اطلاعات را از منابع مختلف می گیرم که به شما هم توصیه می کنم. شاید چشمان شما هم باز شود و بتوانید به خیلی چیزها کمی بازتر نگاه کنید.
wolny zart
نیروگاه سبز وسط سکوهای نفتی، قاه قاه. فقط پوتین قادر به چنین شوخی است.
Arkan
خبر عالی، با این حال، جهان متمدن در حال پیشرفت در توسعه فناوری و هوش انسانی است.
Inżynier
اندیشه فنی روسیه مدت هاست که از آمریکایی ها و ژاپنی ها پیشی گرفته است. شاید فقط چین بتواند با آن مقایسه کند.
DA!
اندیشه فنی شوروی حتی معجزاتی را از این بهتر خلق کرده است! بیایید ببینیم با کیفیت تولید چگونه خواهد بود.
69
روس ها مردمی باورنکردنی هستند. از یک سو، فقر و هرج و مرج آشکار، از سوی دیگر، به معنای واقعی کلمه - فضا است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала