رهبر ایران: شهید سلیمانی ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام بوده و هست

© Photo / IRNAآیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد سپهبد قاسم سلیمانی ، ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام بوده و هست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رهبرایران در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی، ترور وی را حادثه‌ای ملی و حادثه بین‌الملل اسلامی برشمرده و افزود: بزرگداشت مردمی و مبتکرانه حاج قاسم در سراسر ایران نشان‌دهنده‌ی پیشرو بودن ملت در قدرشناسی از این شهید والامقام است.
Фотовыставка, посвященная памяти генерала Касема Солеймани в Тегеране - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
چندرسانه ای
نمایشگاه عکس دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ایران
آیت الله علی خامنه ای با انتقاد از کسانی "که خواسته یا ناخواسته خط دشمن در ترویج دوگانه دروغین "ملت و امت" را دنبال می‌کنند"، گفتند: حاج قاسم ثابت کرد که می‌توان ملی‌ترین و در عین حال امتی‌ترین بود.
رهبر ایران با اشاره به حضور ده‌ها میلیونی ملت در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد حاج قاسم ملی‌ترین چهره بوده و هست، ضمن اینکه نفوذ روزافزون یاد و نام او در دنیای اسلام اثبات می‌کند سلیمانی عزیز، امتی‌ترین چهره دنیای اسلام نیز بوده و هست.
ایشان با اشاره به تبدیل شدن شهید سلیمانی به الگو و قهرمان جوانانِ دنیای اسلام و منطقه،گفت : امروز سلیمانی در منطقه ما نماد امید، اعتماد به‌نفس، رشادت و رمز استقامت و پیروزی است و همچنان‌که برخی به درستی گفته‌اند، "شهید" سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از "سردار" سلیمانی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: دشمنان خیال می‌کردند با شهادت سلیمانی، ابومهدی و دیگر همراهان ایشان، کار تمام خواهد شد اما امروز به برکت آن خون عزیز و مظلومانه، آمریکا از افغانستان فرار کرده است، در عراق ناچار به تظاهر به خروج و اعلام نقش مستشاری و بدون حضور نظامی است که البته برادران عراقی باید با هوشیاری این مسئله را دنبال کنند، در یمن جبهه مقاومت رو به پیشرفت است، در سوریه، دشمن، زمین‌گیر و بدون امید به آینده است، و در مجموع جریان مقاومت و ضد استکباری در منطقه، امروز از دو سال قبل، پر رونق‌تر، شاداب‌تر و امیدوارتر در حال کار و حرکت است.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، خانم زینب سلیمانی فرزند سردار سلیمانی و مسئول بنیاد شهید سلیمانی گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد و همچنین اقدامات انجام‌شده در ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهدای مقاومت بیان کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала