گزارش و تحلیل

آمریکایی ها چطور شهید سلیمانی را ترور کردند؟

© Photo / IRNAسردار قاسم سلیمانی
سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
اشتراک
این روزها رسانه های آمریکایی داستان سرایی های زیادی در باره ماجرای ترور شهید سلیمانی مطرح می کنند.
اگر کسی از ماجرا خبر نداشته باشد تصور می کند که آمریکایی ها چه کار عملیاتی و اطلاعاتی و نظامی پیشرفته ای انجام دادند تا توانستند شهید سلیمانی را ترور کنند.
اما واقعیت امر این است که آمریکایی ها هیچ کار پیچیده امنیتی و یا اطلاعاتی و یا نظامی انجام ندادند بلکه فقط نامردی کردند و بس.
البته کلا شخص ترامپ در آمریکا و همه جای جهان به نامرد بودن معروف می باشد کما اینکه تیم دو و او همچنین همه افرادی بودند که در نامردی شهرت داشتند.
ماجرای ترور هم خیلی پیچیده نبود.
سردار سلیمانی رسما به عراق دعوت شده بود و دستگاه های امنیتی عراق عموما همه اطلاعات خود را با آمریکایی ها به اشتراک می گذاشتند و طبیعتا به آمریکایی ها اطلاع داده بودند که سردار سلیمانی قرار است وارد بغداد شود و طبق گزارش خود آمریکایی ها پهبادهای آنها چیزی حدود 15 ساعت در حال پرواز بودند و منتظر ورود سپهبد سلیمانی به عراق بودند.
سردار سلیمانی هم با توجه به معاهدات و مقررات بین المللی و احترام به حاکمیت دولت عراق رسما با پاسپورت دیپلماتیک از طریق فرودگاه رسمی بغداد وارد این کشور شد.
ترور شهید سلیمانی هم عملا فقط نقض حاکمیت عراق به حساب نمی آید بلکه نقض همه قوانین بین المللی در مصونیت دیپلمات ها نیز به حساب می آید.
امروزه محاکم بین المللی در مقابل یک امتحان بسیار سخت و مهم قرار دارند.
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
رهبر ایران: شهید سلیمانی ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام بوده و هست
آیا قاضی های این محاکم جسارت آن را دارند که مجرمان جنگی مانند ترامپ و دار و دسته اش را محاکمه کنند یا نه؟
طبیعتا اگر آنها را محاکمه کنند و به سزای اعمالشان برسانند شاید آنها حکم ابد دریافت کنند و عبرتی شوند برای دیگر سیاست مداران آمریکایی و حتی سیاستمداران دیگر کشورهای جهان که نقض قوانین بین الملل تاوان دارد و دیر یا زود آنها تاوان نقض این قوانین را پرداخت می کنند و اینگونه نیست که جرم تروریستی ای را مرتکب شوند و هیچ تاوانی در قبال آن پرداخت نکنند.
البته با توجه به نفوذ ایالات متحده بر مجامع بین المللی بسیاری بعید می دانند که محاکم بین المللی و قضات بین المللی جرئت و جسارت انجام چنین کاری را داشته باشند و چه بسا حتی بترسند که خود نیز هدف این تروریست ها قرار گیرند.
در این شرایط این حق برای ایران و عراق وجود دارد که تروریست های دخیل در این عمل تروریستی را هر جا که در دسترس باشند شکار کنند و به سزای اعمالشان برسانند.
ماجرای حمله به پایگاه عین الاسد و دیگر پایگاه های آمریکایی در عراق هم شروع انتقام ایران بود و نه پایان آن.
در واقع اول ایرانی ها می خواستند هیبت آمریکا در جهان را بشکنند و به این دلیل به پایگاه های آمریکایی ها در عراق حمله کردند و چیزی حدود 180 نیروی آمریکایی در این عملیات کشته و زخمی شدند.
دروغ ترامپ مبنی بر اینکه هیچ کس در این پایگاه ها کشته و زخمی نشد را نادیده بگیرید.
آنها سیلی اول را خوردند و قورت اش دادند چون می دانستند که اگر فاش شود با چه واکنشی از طرف مردم در آمریکا مواجه خواهند شد.
طبق گزارش خود رسانه های آمریکایی بعدها کم کم یکی یکی این کشته ها را به خانواده هایشان تحویل دادند و به آنها گفتند که اینها در عملیات به عنوان قهرمان کشته شدند و حتی به برخی از این خانواده ها دروغ گفتند که اینها مثلا در افغانستان کشته شدند، در حالی که همه شان مانند موش در پناهگاه کشته شدند.
Выставка цифровой живописи, посвященная памяти генерала Касема Солеймани в Тегеране - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
چندرسانه ای
نمایشگاه نقاشی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی
برخی از نیروهای آمریکایی که موج انفجار موشک های ایرانی روی مغزشان اثر گذاشته هنوز در تیمارستان های نظامی به سر می برند.
برخی سوال می کنند چه شد آمریکایی ها به این شکل فجیع از افغانستان خارج شدند؟
باید گفت از نتایج ترور شهید سلیمانی همین خفت و ذلت برای آمریکایی ها بود.
سربازان آنها از آن زمان مانند زندانی در پایگاه های خود زندانی می باشند و میدانند که لحظه خروجشان از پایگاه ها آخرین لحظه ای است که نور آفتاب را می بینند.
برخی گزارش ها هم از شروع شکار آنهایی که در این ماجرا دخیل بوده اند جسته و گریخته در رسانه های مختلف منتشر می شود.
به استناد همین گزارش ها ماکل داندریا که به آیت الله مایک هم معروف بود و هدایت عملیات را از هواپیمای ویژه فرماندهی خود انجام می داد با تمام تیم خود در افغانستان شکار شدند.
هنوز تکه های اجساد بسیاری از اعضای آن تیم پیدا نشده.
برخی گزارش ها هم از اینکه حتی آنهایی که هدایت پهباد ترور کننده و یا دستگاه های تجسس را در اختیار داشتند منتشر شده.
تعدادی گزارش ها مبنی بر شکار آنهایی که به عنوان جاسوس وارد فرودگاه بغداد شدند تا اطلاعات ورود سردار سلیمانی و ماشین اش را به آمریکایی ها بدهند منتشر شده.
برخی شاید گزارش های مربوط به سفر مارک اسپر وزیر سابق دفاع آمریکا به بحرین را شنیده باشند که به دلیل اینکه نام او نیز در لیست شکار تروریست های آمریکایی قرار داشت از اعلام سفر به بحرین پرهیز کرد.
دکتر محمدباقر قالیباف  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
گزارش و تحلیل
رئیس مجلس ایران در سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی
به هر صورت آنچه بدیهی است این می باشد که این عمل تروریستی پس از توافق مردانه یا آنچه آمریکایی ها از آن به عنوان روح توافق هسته ای عنوان می کنند رخ داد، در آن توافق ایران و آمریکا تعهد کردند که پایبند برخی خط و مرزهای تعامل با یکدیگر در منطقه باشند و دلیل اینکه سردار سلیمانی اطمینان پیدا کرد رسما وارد بغداد شود این بود که چنین توافقی انجام شده بود.
همین جریان هم ثابت کرد که آمریکایی ها چیزی از مردانگی در وجودشان نیست و چیزی به عنوان توافق مردانه اعتباری ندارد و نمی توان به هیچ توافقی با آمریکایی ها اعتماد کرد و فقط نقد باید با آنها تعامل کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала