نقاط بالقوه داغ جهان در سال 2022 اعلام شدند

f-35 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
اشتراک
مجله آمریکایی فارین پالیسی فهرستی از "بشکه های باروت" در جهان را تهیه کرده که ممکن است در سال 2022 درگیری مسلحانه در آنها رخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، از جمله اتیوپی به دلیل درگیری بین دولت فدرال و نیروهای "جبهه مردمی آزادی بخش تیگرای" در این لیست قرار گرفته است.
در مقاله منتشره همچنین خاطرنشان می شود حتی یک حادثه تصادفی برای هواپیماهای جنگی ایالات متحده آمریکا و چین در منطقه تایوان یا دریای چین جنوبی خطر آغاز یک جنگ بزرگ را به همراه خواهد داشت چون تنش‌ها بین این دو قدرت بزرگ رو به افزایش است. هنگامی که هواپیماهای دو کشور در سال 2001 با یکدیگر برخورد کردند، ماه ها تماس دیپلماتیک شدید برای رفع این درگیری صورت گرفت اما در محیط فعلی، این کار یعنی رفع درگیری های احتمالی بین آمریکا و چین بسیار دشوارتر خواهد بود.
Министр иностранных дел Китая Ван И - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
چین: آمریکا در مورد تایوان در خطر پرداختن "بهایی طاقت فرسا" قرار دارد
علاوه بر این تحلیگران مجله آمریکایی فارین پالیسی بر این باورند که شکست مذاکرات هسته ای واشنگتن و تهران قرص تلخی برای ایالات متحده خواهد بود. در اینصورت ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه داده و فرصت ایجاد سلاح‌های قدرتمند کشتار جمعی را خواهد داشت و در این رابطه آمریکا و اسرائیل باید برای تضعیف پتانسیل هسته‌ای تهران حملات هوایی به خاک این کشور انجام دهند.
روزنامه نگاران آمریکایی همچنین اوکراین را به فهرست نقاط داغ اضافه کردند چون اخیرا رسانه های غربی به طور مرتب گزارش هایی از گوسا تدارکات روسیه برای حمله به این کشور منتشر می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала