قطر، میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال 2022

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Макет стадиона Khalifa International Stadium, представленный на выставке футбольной атрибутики "Qatar @RoadTo2022 Exhibition" в ГУМе в Москве
Макет стадиона Khalifa International Stadium, представленный на выставке футбольной атрибутики Qatar @RoadTo2022 Exhibition в ГУМе в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
اشتراک
فوتبال از فرودگاه دوحه پایتخت قطر آغاز می شود. در فرودگاه یک چمن مصنوعی، شبیه استادیوم لوژنیکی مسکو پیش از مسابقات جام جهانی روسیه قرار داده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ساکنان قطر در ماه نوامبر-دسامبر به سمت کویر در ساحل خلیج فارس می روند. در این زمان از سال، تابش خورشید کمتر است و در واقع به همین دلیل مسابقات جام جهانی در ماه نوامبر برگزار می شود.
اگر پیش از این اعراب برای محافظت در برابر آفتاب چادر برپا می کردند، اکنون در شهرها مکان هایی با تهویه و دوش قرار داده شده. از سرگرمی ها می توان به مسابقه اتومبیلرانی روی تپه های شنی، شتر سواری، کباب کردن گوشت بر روی آتشی مشرف به دریا اشاره کرد.
دریا یکی از منابع اصلی درآمد مردم محلی بوده است که در استخراج و فروش مروارید تجارت می کردند. کشتی های ماهیگیری چوبی که توسط هند ساخته می شدند. در موزه ملی قطر، بخش بزرگی از نمایشگاه به این موضوع اختصاص دارد و در دریا از ساحل دوحه می‌توانید کشتی‌های بسیاری را ببینید که با فناوری قدیمی ساخته شده‌اند.
با گذشت زمان، مرواریدها دیگر درآمد نداشتند، اما چیز دیگری در قطر یافت شد - نفت و گاز که باعث ثروتمند شدن شیوخ قطر شد. چند سالی است که قطر در کنار امارات متحده عربی یکی از در حال توسعه ترین کشورهای خاورمیانه است. در روسیه، امارات مدتهاست شنیده می شود. اما بسیاری از مردم زمانی متوجه قطر شدند که در سال 2010 فیفا میزبان مسابقات جهانی 2018 و 2022 را اعلام کرد.
در دوحه تلاش میکنند مردم روسیه را به جلب کنند و برخی از گردشگرانی را که تمرکزشان روی امارات است را به سوی این کشور جذب کنند و مسابقات جام جهانی می تواند به این امر کمک کند. به خصوص اگر تیم ملی روسیه بتواند به این مسابقات راه یابد.
چند نکته جالب و بی سابقه  درخصوص جام جهانی فوتبال  2022 در قطر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2020
چند نکته جالب و بی سابقه درخصوص جام جهانی فوتبال 2022 در قطر
چه ورزشگاه هایی در قطر میزبان مسابقات جام جهانی هستند؟
هشت ورزشگاه وجود دارد که هر کدام در نوع خود منحصر به فرد هستند.
این تعداد ورزشگاه در دوحه بعد از جام جهانی مورد نیاز نیست، بنابراین برخی از آنها بازسازی خواهند شد. و "آرنا 974" پس از پایان مسابقات برچیده می شود.
افسوس که در جام جهانی روسیه، مثلاً استادیوم عظیمی که در سارانسک ساخته شد، چنین فناوری وجود نداشت و حالا نمی دانند چگونه از آن استفاده کنند. تیم سارانسک این همه تماشاگر ندارد و تیم ملی روسیه فقط یک بار در آنجا بازی کرده است.
ویژگی جام جهانی در قطر این است که در واقع در یک شهر - دوحه - برگزار می شود. انگار تمام مسابقات جام جهانی 2018 در مسکو برگزار شد. بدون نیاز به مسافرت با اتوبوس و قطار، پرواز و با مترو که سه سال پیش در پایتخت قطر افتتاح شد، می توانید بین استادیوم ها حرکت کنید.
قطار رایگان و دارای سه کلاس می باشند. "استاندارد"، "خانوادگی" و "ویژه" وجود دارد. اما عجیب است که واگن رستوران هنوز راه اندازی نشده است.
- مترو عمدتاً توسط کارگران و کارمندان استفاده می شود. از آن برای رفتن به محل کار، به مراکز خرید استفاده می شود. فیرز العوبیسی می گوید که وقتی مترو افتتاح شد، مردم با خودرو به ایستگاه می آمدند و خودرو را در پارکینگ پارک کرده و سوار قطارهای جدید می شدند.
هزینه سفر در کلاس استاندارد 2 ریال (40 روبل) و در کلاس "ویژه" 20 ریال (200 روبل) است.
فیراز اصالتا اهل سوریه است، اما در دانشگاه دوستی مردم روسیه تحصیل کرده است. او می گوید روسیه "وطن دوم" اوست و می گوید که دوستان سوری اش او را "روس" خطاب می کنند.
- من در روز دو یا سه بار روسی صحبت می کنم. الوبیسی می گوید وقتی 17 سال پیش به اینجا آمدم، نیاز نبود به روسی صحبت کنم، اما اکنون وضعیت در حال تغییر است.
اکنون در مرکز دوحه، مردم محلی با شنیدن زبان روسی، خودشان می توانند گفتگو را ادامه دهند.
مردان با عقاب در مراسم افتتاحیه غرفه «نمایشگاه قطر» در پارک فرهنگ و استراحت گورکی مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2018
چندرسانه ای
گشایش نمایشگاه «قطر-راه بسوی 2022» در مسکو
- عبدالرحمن، نیز می گوید؛ وقتی کوچک بودم به آثار پوشکین و تولستوی علاقه داشتم. در کل روسیه فرهنگ خیلی جالبی دارد.
عبدالرحمن نویسنده است. در قطر متولد شده است، اما به اتحاد جماهیر شوروی سفر کرده بازدید کرد و سپس در اوکراین تدریس می کرده.
- برای اولین بار در زمان گورباچف ​​به اتحاد جماهیر شوروی سفر کردم و سپس در زمان ریاست جمهوری یلتسین از روسیه دیدن کرد. و آخرین بار نیز در زمانی که دیگر پوتین رهبری روسیه شد به این کشور سفر کردم. بنابراین من روسیه را در زمان‌های مختلف دیدم و به خوبی می‌دانم که چگونه توسعه یافته است. من دوست دارم تیم فوتبال روسیه به قطر بیاید. امیدواریم این اتفاق رخ دهد.
اگر تیم ملی روسیه نتواند به جام جهانی صعود کند، در قطر با آرامش با آرامش نسبت به این موضوع رفتار می کنند. در اینجا، اول از همه، منتظر بزرگانی مانند فرانسه، آلمان، برزیل، آرژانتین... هستند.
فیراز از سوریه می گوید: این مسابقات جهانی نه تنها برای قطر بلکه برای کل جهان عرب مهم است. - جام جهانی برای قطر تبلیغات فوق العاده ای است. در اینجا آنها می خواهند خود را به عنوان یک کشور بین المللی نشان دهند که در آن مردم ملل مختلف راحت هستند. در روسیه در مسابقات جام جهانی عالی برگزار شد و اینجا هم می خواهند همه چیز را در همان سطح و حتی بهتر انجام دهند. بنابراین قطر نیز از تجربه روسیه استفاده می کند. ما از بسیاری از روس هایی که در جام جهانی کار می کردند برای کمک به سازماندهی دعوت کردیم.
وی مزیت های اصلی جام جهانی قطر را ایمنی می داند. در اینجا حتی ماشین را قفل نمی کنیم و با آرامش کیف و تلفن خود را در آن جا می گذاریم و همه استادیوم ها نزدیک یکدیگر هستند.
هزینه سفر به قطر برای مسابقات جام جهانی چقدر است؟
فیراز می گوید به نظر من قیمت ها در دنیا در همه جا تقریباً یکسان است. پس از آن گردشگران مختلفی وجود دارد، برخی خواهان تمامی امکانات هستند و یک هتل عالی، یک برنامه فرهنگی، و بهترین صندلی ها در استادیوم می خواهند. برخی نیز هستند که یک هتل سه ستاره برایشان کافی است. فقط بسیاری از این هتل های اینجا شبیه پنج ستاره هستند. اما اگر در مورد کیفیت صحبت کنیم، ارزان تر هستند.
تا کنون مشخص نیست که آیا مجوز فروش آبجو در استادیوم ها در طول جام جهانی صادر می شود یا خیر. در سال 2018، دولت روسیه قانون ویژه ای برای این امر صادر کرد. اکنون در قطر، الکل را می توان تنها در یک فروشگاه تخصصی و با مجوزی که برای خارجی ها صادر نمی شود، خریداری کرد. همچنین الکل در هتل های بزرگ، در یک منطقه بسته موجود است. در طول جام جهانی 2022، آبجو در مکانهایی که فوتبال پخش می شود به فروش می رسد و در شهر ممنوع است.
پلیس در مرکز دوحه، جایی که هواداران تیم های ملی مختلف از جمله جمع می شوند، گشت زنی خواهند کرد. همانطور که می دانید در طول مسابقات از پلیس اسب سوار استفاده می شود و در قطر چنین عملی وجود دارد، اما گشت با شتر یک ویژگی محلی است. در "پارکینگ" نزدیک بازار اصلی سوق واقف شهر، شترهای خدماتی دیده می شود. همه آنها ماسک زده اند. اما این به دلیل محدودیت های کرونا نیست - فقط برای اینکه همه چیز را نخورند.
در نزدیکی اسقرار شترها، برج البیدا قرار دارد، جایی که کمیته سازماندهی جام جهانی 2022 در آن مستقر است. در اینجا تاریخچه برنامه این کشور برای مسابقات، طرح بندی همه استادیوم ها و تصویر پانورامای تقریباً همه کشورها وجود دارد. شاید بتوان روسیه را مشاهد کرد.
فاطما النعیمی، مدیر اجرایی ارتباطات جام جهانی 2022 می گوید: در مسابقات جهانی روسیه حضور داشتم و فضای فوق العاده و سازمانی بی نظیر را در این کشور دیدم. ما این فرصت را داشتیم از این تجربه استفاده کنیم. روسیه موفق شد ایده مسابقات را تغییر دهد، به عنوان مثال این مورد در صنعت گردشگری منعکس شد. این کشور برای میهمانان جذاب تر شد و پس از پایان مسابقات هجوم گردشگران به این کشور بوجود آمد.
Бывший президент Франции Николя Саркози - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2017
بررسی نقش سارکوزی در انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال 2022
النعیمی درباره اینکه بعد از جام جهانی چه اتفاقی برای ورزشگاه‌ها می‌افتد و قطر چگونه از مشکلاتی که در روسیه به وجود آمد دوری می‌کند خاطرنشان می‌کند: ما زمان کافی برای فکر کردن به همه چیز و درک نحوه استفاده از اشیاء بعد از مسابقات داشتیم. ما همه چیز را از نظر معماری و از نظر طراحی می سازیم تا بعداً از آن بهره مند شویم. در برخی از استادیوم ها، ما به سادگی ظرفیت را کاهش می دهیم، وسایلی را به کشورهایی که به زیرساخت های ورزشی نیاز دارند منتقل می کنیم. شما قبلاً در مورد استادیوم 974 که برچیده می شود اطلاع دارید. به عنوان مثال بخشی از عرصه آل بیت تبدیل به هتل می شود.
فاطمه می خواهد تیم روسیه به جام جهانی صعود کند: ما می دانیم که فوتبال چقدر نزد روسها محبوب است و من برای همیشه به یاد خواهم داشت که چگونه در روسیه از ما استقبال کردند. من می خواهم با همان مهمان نوازی و دوستانه از روس ها تشکر کنم.
آنچه برای رفتن سفر به قطر نیاز دارید:
پاسپورت و تاییدیه رزرو هتل
واکسیناسیون ("اسپوتنیک وی" تایید شده است)
آزمایش PCR (72 ساعت قبل از حرکت) و آزمایش آنتی بادی (30 روز قبل از حرکت)
ثبت نام در سایت ehteraz و نصب اپلیکیشن روی گوشی
فعال سازی QR کد در اپلیکیشن پس از ورود به دوحه
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала