روزنامه آلمانی: زمان آن است که اروپا از اتکا به آمریکا دست بردارد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پولیتیکو: اروپا به رعیت آمریکا برای مبارزه با روسیه و چین تبدیل شده است
پولیتیکو: اروپا به رعیت آمریکا برای مبارزه با روسیه و چین تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
اشتراک
ستون نویس روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ معتقد است که طی سال گذشته، اعتماد جهان به آمریکا تضعیف شده است.
به گزارش اسپوتنیک، کلاوس-دیتر فرانکنبرگ، ستون نویس روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، مطمئن است که طی سال گذشته، اعتماد جهان به آمریکا تضعیف شده است و اکنون اروپا باید خود را در شرایط بحرانی نشان دهد.
این روزنامه نگار دو رویداد کلیدی برای ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ را یادآور شد: هجوم به ساختمان کنگره توسط هواداران دونالد ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد و خروج نیروهای ناتو از افغانستان. فرانکنبرگ تصریح کرد: اولی تردیدهایی را در جهان در مورد توانایی کاخ سفید برای متوقف کردن دو قطبی شدن سیاسی داخلی ایجاد کرد، دومی - اقتدار ایالات متحده را در عرصه سیاست خارجی تضعیف کرد.
آمریکا نتوانست اروپایی‌ها را درباره قصد روسیه برای حمله به اوکراین متقاعد کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
آمریکا نتوانست اروپا را در مورد قصد روسیه برای حمله به اوکراین متقاعد کند
این روزنامه‌نگار نوشت: بسیاری از آمریکایی‌ها از دولتشان می‌خواهند که مشکلات را به صورت محلی حل کند، نه در نقاط دورافتاده جهان. به گفته این کارشناس، چنین درخواستی هم از سوی رای دهندگان جمهوری خواه و هم از سوی دموکرات ها مطرح می شود. وی می‌افزاید: حتی با وجود روی کار آمدن جو بایدن و تضمین وفاداری او به متحدان، تردیدها در مورد اعتماد ایالات متحده در جهان از بین نرفته است، به ویژه در میان طرف‌هایی که امنیت آنها به آمریکا بستگی دارد و آسیب پذیر هستند.
ستون نویس روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ نتیجه گیری می‌کند: وضعیت کلی ژئوپلیتیک و سیاسی در حوزه امنیت به گونه‌ای است که آمریکا که کاملاً درگیر مسائل خود است، این سیگنال که آمریکا بالاتر از همه است، آخرین چیزی است که غرب به آن نیاز دارد.
نویسنده مطمئن است که اروپا خواهان رویارویی با روسیه نیست، همانطور که نمی‌خواهد در درگیری بین ایالات متحده و چین در هم شکسته شود، اما ضعف اروپا در ناتوانی برای اقدام مستقل است. به نظر او اروپا باید حول آلمان متحد شود و در اولین تهدید دست به دامان آمریکا نشود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала