دانشمند مشهور یونانی تاریخ پایان همه گیری کرونا را اعلام کرد

© Sputnik / Press Service of the Moscow Department of Health /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمند مشهور یونانی تاریخ پایان همه گیری کرونا را اعلام کرد
دانشمند مشهور یونانی تاریخ پایان همه گیری کرونا را اعلام  کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
اشتراک
دموستنس ساریانیس، استاد دانشگاه ارسطوشهر سالونیک یونان در مصاحبه با وبسایت Newsbeast اعلام کرد موج ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا تا 20 فوریه فروکش خواهد کرد و این سویه احتمالا آخرین جهش کووید-19 است.
به گزارش اسپوتنیک، این دانشمند مشهور در یونان به مدل ریاضی گسترش موج "لجام گسیخته" نوبتی بیماری همه گیر کرونا استناد کرد. در پنج روز گذشته در یونان، هر روز رکوردهای جدیدی ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است - روز جمعه 40.5 هزار مورد ابتلا به این بیماری ثبت شد و سویه اومیکرون سویه غالب کرونا در این کشور گردیده است.
 واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
دانشمندان ژاپنی واکسن مادام العمر کرونا را می سازند
به گفته ساریانیس، روند صعودی تا 20 تا 22 ژانویه ادامه خواهد داشت و میانگین هفتگی به 66 هزار مورد ابتلا خواهد رسید. ساریانیس که معتقد است محاسبه میانگین هفتگی روش دقیق تری نسبت به روزانه است، گفت: در عمل، این بدان معناست که ممکن است روزهایی وجود داشته باشد که روزانه 80 هزار یا حتی 100 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا وجود داشته باشد.
ساریانیس گفت:" به این ترتیب 20 فوریه، یک ماه پس از اوج موج اومیکرون، روند کاهش آن به پایان می رسد. سپس میانگین تعداد موارد ابتلا در هفته 3500 - 4000 مورد خواهد بود. سپس ما پایان اومیگرون را خواهیم داشت و بخش اعظم جامعه ما از مصونیت برخوردار خواهد شد".
به گفته او شاید این آخرین "خروش" ویروس کرونا باشد.
این دانشمند خاطرنشان کرد حتی اگر اومیکرون آخرین جهش ویروس کرونا باشد که ما در حال مشاهده آن هستیم، که احتمال آن زیاد است، نباید احتیاط خود را از دست داده و فکر کنیم که همه به نوع خفیف کرونا مبتلا خواهند شد و دیگر از تدابیر حفاظتی و بهداشتی استفاده نکنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала