ته سیگار، بیشترین آشغال تولیدی جهان +عکس، ویدئو

© Fotolia / Sharaku1216ته سیگار، بیشترین آشغال تولیدی جهان +عکس، ویدئو
ته سیگار، بیشترین آشغال تولیدی جهان +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
اشتراک
از ۶ تریلیون سیگار مصرفی در سال، ۴/۵ تریلیون عدد در جنگل‌ها، سواحل، آب‌راهه‌ها و معابر شهری انداخته می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک، سهم ته سیگار از کل پسماندهای دنیا ۳۰ تا ۴۰درصد است. از ۶ تریلیون سیگار مصرفی در سال، ۴/۵ تریلیون عدد در جنگل‌ها، سواحل، آب‌راهه‌ها و معابر شهری انداخته می‌شوند. یعنی تنها یک سوم چوب پنبه‌ها سر از سطل آشغال در می‌آورند.
سیگاری‌ها سالی ۴/۵ تریلیون ته سیگار در کوچه و خیابان، زیستگاه‌‌های طبیعی و آبراهه‌ها می‌اندازند. ته سیگار حاوی فلزات سنگینی چون سرب و مس، متداول‌ترین و بیشترین آشغال دنیاست. پسماندی کوچک با خطرات بزرگ برای انسان و محیط. زیر پا له کردن ته سیگار یا پرت کردن آن از پنجره خودرو به معنای ناپدید شدن پسماند نیست. باران و باد ته سیگارهایی را که در کوه و جنگل، جاده، نهر آب و باغچه و... انداخته شده‌اند، به رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و حتی اقیانوس‌ها می‌برد.
کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای از کاربران با ابراز تاسف و ناراحتی عنوان می‌کنند که امیدوارند در آینده جریمه‌های سنگینی در سراسر دنیا برای کسانی که ته سیگار‌هایشان را در فضای بیرون پرت می‌کنند قرار بدهند. جمعی از کاربران هم معتقدند اگر تمام مردم دنیا دست به دست هم دهند و به هر نحوی اطلاع‌رسانی کنند تا این مسئله به صورت جدی و حیاتی دنبال شود کمک شایانی در کاهش آلاینده‌هایی همچون ته ‌سیگار می‌کند‌ برای مثال فعالان محیط زیست که در روز‌های تعطیل از استراحت و تفریح خود گذشته‌اند و به دل طبیعیت و جنگل‌ها و خیابان‌ها زده‌اند و ته سیگار‌ها را درون بطری‌های آب معدنی قرار می‌دهند و برای اطلاع رسانی تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌دهند تا دوستداران محیط زیست بیشتری به جمع‌شان بپیوندند.
کاربران دیگری هم عنوان می‌کنند به تازگی محصولاتی همچون جاسیگاری‌های همراه ساخته شده است که در فضای بیرون سیگار را به جای زمین انداختن و له کردن و خاموش کردنش درون این جعبه‌های همراه خاموش می‌کنند و ته سیگار را هم درون همان جعبه قرار می‌دهند و همراه خود می‌برند تا به درون زباله‌های بازیافتی بی‌اندازند، این یکی از محصولاتی است که کمک بسیاری به محیط زیست می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала