گزارش و تحلیل

عاملی کشف شده که امکان می دهد عمرمان به یک دهه افزایش یابد

© Depositphotos.com / Wavebreak Media LTDعاملی کشف شده که امکان می دهد عمرمان به یک دهه افزایش یابد
عاملی کشف شده که امکان می دهد عمرمان به یک دهه افزایش یابد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
اشتراک
دانشمندان سرنخ‌ های مهم جدیدی یافتند که به ما کمک می ‌کند تا دوران پیری زندگی کنیم.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی اکسپرس چاپ انگلیس می نویسد: محققان تنها بر طول عمر و چگونگی افزایش آن متمرکز نشده و همچنین به فکر این هستند که چگونه سفر به دوره پیری را آسان تر کنند. با مطالعه افراد صد ساله، آنها به این نتیجه رسیدند که سبک زندگی و رژیم غذایی بر امید به زندگی طولانی این افراد تأثیر می گذارد. با این حال، طبق تعدادی از مطالعات، عامل دیگری وجود دارد که می تواند عمر ما را به ده سال افزایش دهد.
یک خط جداگانه از تحقیقات نشان می دهد که در جامعه غربی، افراد بالای 100 سال بخشی از طول عمر خود را مدیون آموزش هستند. دانشمندان دانشگاه اقتصاد و تجارت وین اخیراً به این نتیجه رسیدند که تحصیلات - مهم ترین عامل تعیین کننده امید به زندگی طولانی است.
این تحقیق توسط کلمنس دانلر (Clemens Danler) و کاترین فاف (Katharine Pfaff) انجام شد. کاتارینا فاف گفت که دسترسی عادلانه به آموزش، ارزیابی منصفانه از موفقیت یادگیری و سیستم مدرسه فراگیر عوامل تعیین کننده هستند. این سیستم به افرادی از یک محیط اجتماعی-اقتصادی خاص امتیاز نمی دهد. وی گفت:" هنگامی که روابط بین نسلی ناقص باشد، سیاست آموزشی به یک ابزار قدرتمند بهداشت عمومی تبدیل می شود که می تواند برای مردم در طول زندگی آنها مفید باشد."
کار ایزاک ساسون Isaac Sassonکه در سال 2016 در مجله "دموگرافی" منتشر شد، همین را می گوید. ساسون درباره مسائل بهداشت عمومی در بخش سیاست اجتماعی دانشکده اقتصاد لندن تحقیق می کند. او دریافت که افراد تحصیل کرده به طور متوسط ​​10 سال بیشتر از افراد بی سواد زندگی می کنند و "آمریکایی هایی که تحصیلات عالی دارند نه تنها عمر طولانی تری دارند، بلکه کمترین تفاوت را در امید به زندگی دارند."
ساسون در تحقیقات خود ثابت کرد که زنان سفید پوست با تحصیلات عالی به طور متوسط ​​9 سال بیشتر از کسانی که چنین تحصیلاتی ندارند عمر می کنند. برای مردان، این تفاوت هم اینک 12 سال بوده است. برای زنان و مردان سیاه پوست به ترتیب برابر با پنج و نه سال است.
"برای یک زن سفید پوست با مدرک دانشگاهی، محتمل ترین سن مرگ حدود 90 سال است، با انحرافات بسیار کمی از این رقم."
"برای سیاه پوستان آمریکایی در تمام گروه های آموزشی، امید به زندگی از سال 1990 به شدت افزایش یافته است. اما متأسفانه آنها همچنان از سفیدپوشان عقب هستند."
"اما معمولاً افراد تحصیل‌کرده‌تر ثروتمندتر نیز هستند، که تشخیص اینکه کدام یک از این عوامل مهم‌تر است را دشوار می‌کند. با این حال، هم اینک ثابت شده است که آموزش به کودکان فرصت بیشتری برای زندگی طولانی‌تر از توانایی رشد در خانواده‌ای ثروتمند می‌دهد."
دانشمندان می گویند که آموزش توانایی شناختی را بهبود می بخشد و بنابراین شما را قادر می سازد تا اقدامات خود را بهتر برنامه ریزی کنید و در طول زندگی خود را بهتر کنترل نمایید.
این اندیشه با داده ها و شواهد علمی تأیید می شود مبنی بر این که افراد دارای ضریب هوشی بالاتر امید به زندگی طولانی تری دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала