درآمد گردشگری یک استان ترکیه دو برابر درآمد نفت ایران +عکس

© AFP 2023 / Adem AltanОсенний парк в Анкаре
Осенний парк в Анкаре   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
اشتراک
آنتالیا یکی از قطب‌های گردشگری و منبع درآمد برای ترکیه است.
به گزارش اسپوتنیک، انتشار خبری مبنی بر بررسی آماری ورود مهمانان خارجی در سال ۲۰۲۱ حتی با وجود کرونا به آنتالیا که درآمدی ۷ میلیارد دلاری را نصیب ترکیه کرده است با توجه کاربران فضای مجازی همراه شده است.
برخی از خبرگزاری‌ها در این رابطه نوشتند: "براساس آمار منتشر شده تعداد مهمانان خارجی که در سال ۲۰۲۱ با وجود کرونا به آنتالیا سفر کردند از مرز ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشته است."
گفته می‌شود این میزان گردشگر درآمدی حدود ۷ میلیارد دلاری را نصیب ترکیه کرده است. برخی می‌گویند این میزان درآمد ۲ برابر فروش نفت امسال ایران بوده‌ است.
تعدادی از کاربران بر این باورند برخلاف سایر کشورها که برای جذب توریست تلاش می‌کنند و زیر ساخت‌های خود را در این مسیر تقویت کردند ما ایرانیان جاذبه‌های گردشگری کشورمان را نادیده گرفته و برنامه‌ریزی برای کسب درآمد از این منابع نداریم. عده‌ای دیگر از کاربران معتقدند تا زمانی که به فکر راه‌های درآمدی دیگر به غیر از کسب درآمد نفتی نباشیم شاهد پیشرفتی ملموس نخواهیم بود. کاربرانی نیز بیان می‌کنند متاسفانه به دلیل وضعیت بد اقتصادی، مردم ایران به کشورهای همسایه مهاجرت کرده و تنها عده‌ی کمی از آن‌ها توانستند با چنگ و دندان برای خود کسب و کاری راه بیاندازند و سایر آن‌ها نیز به عنوان پیشخدمت یا کارگر روزمزد مشغول به کار می‌شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала