تهدید پوتین: روسیه در صورت اعمال تحریم های "گسترده"، روابط خود را با آمریکا قطع می کند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
اشتراک
یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه، جزئیات گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و همتای او، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ، رهبران دو کشور در گفت وگوی خود موضوعات مختلفی از جمله وضعیت اوکراین و خطر قطع کامل همکاری ها بین روسیه و ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند.
در این گفتگو، بایدن به همتای روس خود هشدار داد که در صورت ادامه تشدید تنش در مرز اوکراین، غرب "تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه‌ای" را در حوزه‌های اقتصادی و نظامی علیه روسیه اعمال خواهد کرد. در پاسخ، پوتین تهدید کرد که در صورت اعمال چنین تحریم هایی روابط دو کشور را قطع کند.
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
چراغ سبز آمریکا به ناتو برای نزدیک شدن به مرزهای روسیه
علاوه بر این، پوتین تحریم های احتمالی علیه روسیه را یک اشتباه بزرگ خواند. او از جمله خاطرنشان کرد که اخلاف ما این اقدام را اینگونه تفسیر خواهند کرد. اوشاکوف در پایان گفت: "در 30 سال گذشته بسیاری از چنین اشتباهاتی رخ داده اند و بنابراین بهتر است در این شرایط، دیگر چنین اشتباهاتی انجام نشود".
24 دسامبر، کامالا هریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده، اظهار داشته بود که روسیه ممکن است به دلیل وضعیت در مرز اوکراین با "شدیدترین تحریم ها" روبرو شود. او در مصاحبه با سی بی اس، به سوالی درباره احتمال وقوع "جنگ داغ در اروپا" در آینده نزدیک را پاسخ نداد اما قول داد که واشنگتن ضرورت حفظ حاکمیت اوکراین را به مسکو توضیح دهد.
بایدن پیشتر در یک گفتگوی تلفنی به پوتین قول داد که ایالات متحده تسلیحات تهاجمی را در اوکراین مستقر نخواهد کرد. این یک نکته کلیدی برای طرف روسی است که توسط وزارت خارجه روسیه در اسناد منتشره درباره تضمین های امنیتی مورد تاکید قرار گرفته است.
پیش نویس توافقات با ناتو و ایالات متحده در این زمینه در 17 دسامبر توسط روسیه ارائه شد. آنها حاوی تققاضاهایی در اینباره هستند که کشورهای غربی روسیه را به عنوان دشمن تلقی نکنند، تهدیدی برای تشدید تنش نظامی ایجاد نکنند و ناتو را به شرق گسترش ندهند.
سخنگوی دولت آمریکا گفته بود که ایالات متحده از نزدیک تحرکات و تمرکز نیروهای روسیه درنردیکی مرز اوکراین را زیر نظر دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала