لاوروف: آمریکا با محدود کردن صدور روادید به دنبال امتیاز است

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر Исполняющий обязанности министра иностранных дел РФ Сергей Лавров
Исполняющий обязанности министра иностранных дел РФ Сергей Лавров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه آمریکا به محدود کردن صدور روادید برای بدست آوردن امتیاز متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایالات متحده به طور مصنوعی صدور ویزای غیرمهاجرتی برای روس‌ها را محدود می‌کند تا برای خود امتیازات یکجانبه را "چانه‌زنی" کند.
وزیر خارجه روسیه افزود: اکنون طرف آمریکایی با اشاره به "کمبود پرسنل" به طور مصنوعی صدور ویزای غیر مهاجرتی در فدراسیون روسیه را محدود کرده است.
لاوروف خاطرنشان کرد در مجموع، "متاسفانه وضعیت همچنان دشوار است." وی یادآور شد که از 12 می 2021 آمریکایی ها صدور ویزای غیر دیپلماتیک را به حالت تعلیق درآورده اند.
وی گفت: با این حال، آنها این حق را برای خود محفوظ می دانند که درخواست های مربوط به شرایط اضطراری و حیاتی را بررسی کنند. این یک تصمیم مستقل ایالات متحده است.
این دیپلمات تاکید کرد که طرف روسی به طور مداوم این سوال را درباره لزوم عادی سازی روند مطرح می کند. وزیر امور خارجه تصریح کرد: با این حال، با توجه به تنزل اوضاع در روابط دوجانبه، بعید است که واشنگتن در سیاست فعلی روادید خود تغییری ایجاد کند.
لاوروف: روسیه خواستار لغو تحریم ها نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
لاوروف: روسیه خواستار لغو تحریم ها نخواهد شد
به عقیده وی، هیچ چیز مانع سفارت آمریکا در تکمیل سهمیه 455 کارمند و تثبیت کار خدمات کنسولی آن نمی شود.
گفتنی است که از اواسط ماه مه، سفارت ایالات متحده در مسکو کلیه خدمات ویزای غیر دیپلماتیک غیر مهاجرتی را به حالت تعلیق درآورده است و این امر را به تصمیم مقامات روسیه برای ممنوعیت استخدام پرسنل داخلی و خارجی مرتبط می کند. ارائه خدمات در کنسولگری در یکاترینبورگ و ولادی وستوک نیز به حالت تعلیق درآمده است. مسکو از واشنگتن خواست تا در پاسخ به تحریم های بعدی که واشنگتن در ماه آوریل اعمال کرد، شهروندان روسی را برای کار استخدام نکند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала