دیدنی های اکسپو ۲۰۲۰ دبی

© REUTERS / Satish Kumarدیدنی های اکسپو ۲۰۲۰ دبی
دیدنی های اکسپو ۲۰۲۰ دبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
اشتراک
هر کسی که آماده است زمان و پول خود را برای درک اینکه جهان در آینده چگونه خواهد بود سرمایه گذاری کند و از این دانش برای ساختن آن در اطراف خود استفاده کند، ارزش بازدید از اکسپو را دارد.
بهترین‌ هایی را که در بزرگترین نمایش زمان ما ارائه کرده‌اند، از دست ندهید. تبلیغات اکسپو ۲۰۲۰ در دبی اینگونه به پایان می‌رسد. قبل از آن، "مونالیزا" و اشتقاق قوانین جبر را به یاد آوردند، روند ایجاد آن که معاصران ما قبلاً از آن عبور کرده بودند.
اگور لاپشوف تهیه‌ کننده آژانس DappCraft، می‌گوید، بدیهی است که برگزارکنندگان در مورد آنچه که در نمایشگاه های جهانی در گذشته های دور برگزار می شد، خیال پردازی می کردند و می‌گوید که آینده در امارات چه چیزی نشان داده شد.
اولین "اکسپو" در سال ۱۸۵۱ در لندن برگزار شد، سپس آن را - نمایشگاه بزرگ آثار صنعتی همه ملل نامیدند. از آن زمان اختراعاتی مانند تلویزیون، تلفن همراه، سس گوجه فرنگی و پاپ کورن برای اولین بار در آنجا ارائه شد، برج ایفل و یکی از نمادهای اصلی بلژیک، آتومیوم، به طور ویژه ساخته شد.
در امارات وقت را به چیزهای کوچک تلف نکردند و در چند سال با نمایشگاه محله جدیدی از شهر را به همین نام ساختند که مرکز آن فضایی به وسعت ۵ متر مربع بود. کیلومتر در حال حاضر پس از چند روز در دبی، هر توریستی، ناخواسته، به یاد می آورد که چگونه به عربی "۲۰" بگوید. نام ایستگاه نهایی اکسپو-۲۰۲۰ در هر ایستگاه گفته می شود - این جهت مخالف مرکز شهر است.
مترو در دبی بالای سطح شهر است، ردیف های بی پایانی از آسمان خراش ها در ورودی نمایشگاه جای خود را به سایت های ساخت و ساز و مناطق خالی از صحرا داده اند. حتی با در نظر گرفتن سرعت و جاه طلبی های رهبری امارات، آنها همچنان باقی می مانند. مساحت امارت ۳۸۸۵ کیلومتر مربع است که تقریباً چهار برابر مساحت مسکو قبل از گسترش آن در سال ۲۰۱۲ است. این شهر در امتداد ساحل ساخته می شود و منطقه اکسپو-۲۰۲۰ در مرز با امارت ابوظبی واقع شده است. این نمایشگاه ۱۸ میلیارد دلار برای دولت هزینه داشت، تقریبا ۹ برابر بیشتر از هزینه ای که میلان برای سازماندهی اکسپو در سال ۲۰۱۵ هزینه کرد.
بر اساس این ارقام، می توان به اهمیت این رویداد برای شهر پی برد - کل بودجه دبی برای سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۶۱.۳۵ میلیارد دلار بوده است. بر اساس برآوردهای مختلف، این نمایشگاه از ۲۳ میلیارد دلار به ۳۳ میلیارد دلار به خزانه شهر خواهد رسید و رشد تولید ناخالص داخلی را بیش از ۴ درصد افزایش خواهد داد. نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ سال گذشته آماده پذیرایی از بینندگان بود، اما به دلیل همه گیر شدن آن به تعویق افتاد و تصمیم بر این شد که این نام باقی بماند.
علیرغم اینکه سفر سختتر می‌شود، در دو ماه اول، ۴.۸ میلیون نفر از اکسپو بازدید کردند.همه آنها تصمیم گرفتند برای درک اینکه ۱۹۲ کشور آینده کره زمین را چگونه می بینند، وقت بگذارند. موضوع اصلی نمایشگاه "ایجاد آینده با پیوند ذهن ها" است. کشورها سعی می کنند آن را از طریق فناوری و هنر آشکار کنند.همه غرفه ها به سه موضوع فرعی "فرصت ها"، "تحرک" و "توسعه پایدار" تقسیم می شوند.
غرفه ها به سه گلبرگ با میدان الوصل در مرکز گروه بندی شده اند. این نوآوری اصلی معماری نمایشگاه است - سازمان دهندگان کاملاً شایسته آن را با برج ایفل و آتومیوم برابری می کنند. در بالای آن، بزرگترین گنبد برجسته جهان ساخته شد - با شروع تاریکی، شروع به نمایش فیلم های رنگارنگ در مورد موضوعات فرعی نمایشگاه، تاریخ امارت و رهبران آن می کند. الوصل نام باستانی دبی است که در ترجمه به معنای اتصال است. این شهر بازرگانان را از سرتاسر جهان به هم متصل کرد و حتی اکنون نیز در این زمینه مشارکت دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала