توافق جدید اسرائیل با آمریکا برای خرید 12 بالگرد و 2 هواپیمای سوخت رسان

© AP Photo / Greg Bakerتوافق آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با انتقال سلاح از ایران به یمن
توافق آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با انتقال سلاح از ایران به یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
اشتراک
*وزارت دفاع اسرائیل از امضای توافق خرید 12 بالگرد و 2 هواپیمای سوخت رسان از آمریکا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد که این ارتش قرارداد خرید 12 بالگرد لاکهید مارتین-سیکورسی (سی‌اچ-53 کِی) و همچنین دو هواپیمای سوخت رسان بوئینگ (کی‌سی-46) را با آمریکا به امضا رسانده است. گفته می شود ارزش این قرارداد حدود 2 میلیارد دلار می باشد.
اسرائیل یا فنلانید سفارش مرموز جنگنده F-35 را داده اند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اسرائیل یا فنلاند، سفارش مرموز جنگنده F-35 را داده اند

لازم به ذکر است که این توافق شامل گزینه خرید شش بالگرد تکمیلی دیگر نیز می باشد. بر این اساس، بالگردهای اولی قرار است در سال 2026 به تل آویو تحویل داده شوند.
پیش از این در خبرها آمده بود که شرکت نظامی-صنعتی آمریکایی لاکهید مارتین در آمریکا سفارش مرموزی برای کار بر روی اصلاح جدید جت جنگنده نسل پنجم F-35 Lightning II دریافت کرده است. این سفارش خواهان تغییراتی در این جنگنده است. مبلغ قرارداد که باید حداکثر تا دسامبر 2026 اجرا شود، بیش از 49 میلیون دلار است. مشتری و کار خاص آن، که قرار است طبق توافق انجام شود، فاش نشده است. این پرتال در ادامه اذعان می‌کند که کشورهایی که اخیراً تصمیم به خرید آن گرفته‌اند، می‌توانند تغییری در این جنگنده دهند. به طور خاص، چنین کشوری ممکن است فنلاند باشد که علاقه مند به سیستم سوخت گیری هواپیماهای ویژه است. همچنین اسرائیل و سنگاپور ممکن است علاقه مند به اصلاح و ایجاد تغییراتی در این جنگنده باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала