ایرانیان سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی نمک مصرف می‌کنند: عوارض آن چیست؟

© Fotolia / Sommai نمکدان
 نمکدان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
اشتراک
مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ایران اعلام کرد مطالعات نشان می‌دهد ایرانیان سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی نمکی مصرف می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، پریسا ترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره میزان استاندارد مصرف نمک اظهار کرد: نمک یکی از مواد لازم و ضروری برای سوخت و ساز بدن افراد است و پیام های عصبی و کارکرد صحیح عضلات را بهبود می‌‍بخشد.
او ادامه داد: در هنگام فعالیت شدید بدنی یا فصل گرم تابستان با مصرف کمی نمک می‌توان املاح از دست رفته را جبران کرد. بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت افراد حداکثر باید روزانه پنج میلی‌گرم نمک مصرف کنند و متاسفانه میزان مصرف نمک در بین مردم کشورمان بالاست.
عجیب اما واقعی: هنگام خرید نمک به این نکات دقت کنید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2021
عجیب اما واقعی: هنگام خرید نمک به این نکات دقت کنید
مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ایران بیان کرد: در حال حاضر بر اساس آخرین مطالعات و بررسی‌های انجام گرفته شده ایرانیان دو‌ تا سه برابر حد استاندارد دنیا و سازمان جهانی بهداشت نمک مصرف می‌کنند و این مسئله باعث بروز بیماری‌های مختلف غیر واگیر شده است. متخصصان به این نتیجه رسیده اند که ارتباط مستقیمی‌بین مصرف بالای نمک با بروز بیماری فشار خون بالا وجود دارد و این موضوع خطر ابتلای افراد به سکته‌های مغزی و قلبی را افزایش می دهد.
حانم دکتر ترابی تاکید کرد: مصرف بالای نمک کارکرد کلیه‌ها را دچار اختلال می‌کند و سیستم های مربوط به دفع دچار مشکل می‌شوند.
او گفت: مصرف زیاد نمک باعث می‌شود تا کلسیم از استخوان‌های بدن جدا و موجب پوکی استخوان شود.کاهش مصرف نمک خطر شیوع بیماری سرطان معده را در افراد کم می‌کند و‌ در مناطقی که مردم کم تر نمک مصرف می‌کنند میزان ابتلای افراد به بیماری سرطان معده کم تر است همچنین مصرف زیاد نمک آسم را تشدید می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала