واکنش‌های انتقادی و گلایه شهروندان از پدیده بی‌آرتی خوابی به دلیل گرانی خانه در تهران +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اتوبوس های خریداری شده برای تهران
اتوبوس های خریداری شده برای تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
غالب مردان و زنان بی‌خانمان اتوبوس خواب، دارای شغل هستند.
به گزارش اسپوتنیک، به تازگی خبری مبنی بر رواج پدیده بی‌آرتی خوابی و اجاره کردن صندلی توسط برخی از بی‌خانمان‌ها در تهران منتشر شده که با تعجب و واکنش کاربران فضای مجازی همراه شده است. برخی خبر گزاری‌ها در این‌باره نوشتند: "به دلیل گرانی مسکن و کمبود گرمخانه‌ها، پدیده بی‌آرتی خوابی توسط تعدادی از بی‌خانمان‌ها در تهران به وجود آمده به طوری که یک صندلی در اتوبوس برای آن‌ها به خانه‌ای ارزان در پایتخت تبدیل شده است؛ اما همین خانه ارزان برایشان در ماه ۳۶۰ تا ۷۵۰ هزار تومان هزینه دارد."
قیمت بلیت اتوبوس و بی‌آرتی در روز ۱۴۰۰ تومان و در شب ۳ هزار تومان است. افرادی که در بی‌آرتی می‌خوابند برای مسیر تجریش به راه‌آهن دست کم باید ۱۵ هزار تومان و حداکثر ۲۴ هزار تومان پرداخت کنند. مسیر آزادی به تهرانپارس که طولانی‌تر است و هزینه آن دست کم ۱۲ هزار تومان و حداکثر ۱۸ هزار تومان است. هزینه‌ای کم برای سرپناهی گرم در شب‌های سرد زمستانی پایتخت است.
یکی از راننده‌های اتوبوس می‌گوید: "روزها هر کدام جایی مشغول هستند و شب اینجا پناه می‌گیرند. فکر نکنید همه معتاد هستند. هر کدام کاری دارند. دوست ندارم آنها را پیاده کنم اما رئیسم گفته اگر انتهای خط یک نفر از آنها در اتوبوس باشد اخراج می‌شوی. ضمن اینکه اوضاع گاهی آنقدر اتوبوس‌خواب‌ها را آشفته می‌کند و کار به چاقوکشی هم می‌رسد که راننده آنها را پیاده نکند."
تعدادی از کاربران اظهار می‌کنند دیدن این مسائل قلب آن‌ها را به درد می‌آورد. عده‌ای دیگر با لحنی کنایه آمیز دولت ایران را به عمل نکردن وعده‌های خود و بالا رفتن افزایش تورم و گرانی‌ها متهم کردند. برخی از کاربران می‌گویند درب مساجد را باز کنند تا به جای گرمخانه از آن استفاده کنند. جمعی از کاربران نیز برای رفع مشکلات این قشر از مردم دعا می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала