نقش محتوای باکیفیت در دیجیتال مارکتینگ

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر Мужчин работает а за компьютером
Мужчин работает а за компьютером - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
نوشتن محتوای باکیفیت باید یکی از جنبه های کلیدی هر استراتژی سئو سایت باشد. برای تولید محتوای باکیفیت به مهارت نوشتاری خلاقانه نیاز دارید، به همین منظور باید سعی کنید با تمرکز بالا بر چیزهای مناسب، محتوایی باکیفیت بسیار بالایی تولید کنید تا کاربران از خواندن مطالب شما لذت ببرند.
استراتژیست های بازاریابی محتوایی به صورت مداوم به ما می گویند که محتوا پادشاه است و برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد. در ادامه قصد داریم سوال تولید محتوای باکیفیت چیست؟ را به شما پاسخ دهیم، همچنین نقش تولید محتوای باکیفیت در بازاریابی و فروش را شرح می دهیم. برای آشنایی بیشتر با تولید محتوای باکیفیت و به منظور یافتن پاسخ سوالات خود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
تولید محتوای باکیفیت چیست؟
دانستن نحوه نوشتن باکیفیت به شما کمک می کند که بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، زیرا کاربران شما، کیفیت محتوا را تعیین می کنند. یک محتوای باکیفیت تاثیر بسزایی در کسب وکار شما دارد و سبب می شود که تعداد بازدید کنندگان و ارزش سایت شما بالا رود. مراحل اصلی نوشتن یک محتوای با کیفیت شامل مراحل زیر می شود:
- تحلیل وتحقیق
- دست به قلم (کیبورد) شدن
- ترویج و توزیع
توجه داشته باشید که نوشتن مهم ترین مرحله تولید محتوا است، اما کافی نیست.
محتوای باکیفیت چه نوع محتوایی است؟
پیش از آنکه آستین های خود را برای تولید محتوایی باکیفیت بالا بزنیم، باید به درک مشترکی درباره مفاهیم کلی برسیم. به همین دلیل باید دقیق شویم و در نظر بگیریم که یک محتوای خوب چه بخش هایی دارد. در قدم اول باید بدانیم که یک محتوا از چه بخش هایی تشکیل شده است و نگاهی به آناتومی محتوا داشته باشیم. معمولا یک محتوا از سه بخش مقدمه، بدنه مقاله و نتیجه‎ گیری تشکیل می شود، توجه داشته باشید که این فقط یک نگاه کلی است و تاثیری بر تولید محتوای باکیفیت نخواهد داشت.
انواع تولید محتوا
محتوا انواع مختلفی دارد که در ادامه قصد داریم چند نوع آن را به شما معرفی کنیم:
- محتوای متنی
یکی از مهم ترین انواع محتوا، محتوای متنی است که سبب بالا رفتن رتبه سایت شما می شود و همچنین کیفیت و ارزش کار شما را در گوگل بالاتر می برد. اگر متن شما جذاب و ارزشمند باشد، پادشاه محتوا حساب می شود و کمک می کند که جایگاه موردنظرتان را کسب کنید. برای تولید محتوای متنی راه هایی وجود دارد که باید با توجه به شغل و تخصص شما انتخاب شود. بهترین راه ممکن شرکت تولید محتوا است که شما می توانید به سایت این شرکت ها مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.
- محتوای تصویری
محتوای تصویری یکی از محبوب ترین انواع محتوا به شمار می آید زیرا فهم مطالب را برای مخاطب راحت تر می کند. این نوع محتوا بیشتر برای اینستاگرام و... استفاده می شود که کیفیت و سایز تصاویر اهمیت بالایی دارند که باید به آن دقت کنید. استفاده از تصاویر مناسب، فیلم کوتاه و نمودار در محتوای متنی یا محتوای اینستاگرام سبب جذب مخاطبان می شود.
- محتوای تعاملی
نوعی تولید محتوا مدرن است که امروزه برای جذب فالور به کاربرده می شود. این محتوا شامل نظرسنجی، پرسش و پاسخ، تعیین کردن جایزه و... می شود که تاثیر بسیاری در جذب مخاطبان دارد.
- محتوای ویدئویی
یک ویدئو باکیفیت سبب ایجاد ترافیک در وب سایت شما می شود. انجام این کار سبب بخشیدن روح به کسب وکار شما و معرفی بهتر آن می شود.
نقش محتوای باکیفیت در بازاریابی و فروش
یکی از مهم ترین نقش های یک محتوای باکیفیت در بازاریابی و فروش، معرفی بهتر کسب وکارها و کمک به رونق آن است. توجه داشته باشید که اگر بازاریابی محتوا قدرت کافی داشته باشد و شغل شما را به بهترین نحو به مخاطبان معرفی کند، علاوه بر حفظ مشتریان قبلی، مشتریان بسیاری برای شما جذب خواهد کرد.
چه نوع محتواهایی بیشترین بازخورد را دارند؟
توجه داشته باشید که هیچ کس به نوشته های شما اهمیتی نمی دهد، مگر اینکه سودی برای آن داشته باشد. در حقیقت کار شما مبادله ارزش است و می خواهید درازای ارائه یک محتوای ارزشمند، وقت مخاطب خود را بگیرید. مهم ترین نکته یک محتوای خوب ارزشمندی و جذاب بودن آن است که می تواند به دو صورت سرگرم کننده و لذت بخش تقسیم بندی شود. ناگفته نماند که بهترین حالت زمانی است که مقاله شما ترکیبی از هردو باشد، یعنی محتوای شما محتوای لذت بخش و سرگرم کننده باشد.
چرا محتواهای متنی باید بر پایه اصول سئو تهیه شوند؟
بعدازآنکه متن خود را نوشتید و تیترهای داخل آن را مشخص کردید، باید به سراغ نحوه نمایش متن خود در گوگل بروید. به عنوانی که در گوگل نمایش داده می شود، عنوان سئو یا عنوان متا گفته می شود، به همین دلیل بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) اهمیت بسیار بالایی در محتوا شما دارد. به عبارت دیگر برای موفقیت درزمینه محتوا به سئو نیاز دارید؛ زیرا سبب بهبود رتبه بندی سایت شما در گوگل خواهد شد. سئو سایت فروشگاهی یکی از تخصصی ترین فعالیت های سئو کارها است.
نکات مهم برای تهیه محتواهای باکیفیت و ارزشمند
تا اینجا سعی کردیم نکات مهمی برای تولید یک محتوای عالی را به شما معرفی کنیم، در ادامه سعی داریم نکات مهم دیگری به شما ارائه دهیم.
- باید سعی کنید موضوع مناسبی انتخاب کنید.
- باید در تولید محتوا به کلمه کلیدی و میزان چگالی آن توجه داشته باشید.
- قبل از نوشتن محتوا باید شما موضوع را به خوبی درک کنید.
- سعی کنید محتواهای رقیب را بررسی کنید.
- باید موضوع و متن خود را از دید مخاطب بررسی کنید.
- باید ساختار مقاله خود را مشخص کنید.
- همان گونه که ذکر شد باید مطالب را ساده و به صورت قابل فهم عنوان کنید.
- سعی کنید متن خود را به شکلی صمیمی و دوستانه بنویسید.
- تا آنجایی که امکان دارد متن خود را جذاب کنید و از ذهن خودتان یادداشت کنید.
- باید تیترهای داخلی را با دقت بالایی در مقاله عنوان کنید.
- به سایت های خود در مقاله لینک دهید.
- اصل سئو را در مقاله خود رعایت کنید.
- علائم نگارشی را رعایت کنید.
- مطالب خود را به صورت حرفه ای به پایان برسانید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала