ستاد مقابله با کرونا در ایران: امیکرون می‌تواند از آزمایش تشخیصی پی سی آر فرار کند

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین آمار کرونا در ایران: شناسایی ۲۶۱۲ بیمار جدید و جان باختن 120 نفر دیگر
آخرین آمار کرونا در ایران: شناسایی ۲۶۱۲ بیمار جدید و جان باختن 120 نفر دیگر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
رئیس کمیته پیشگیری و بهداشت قرارگاه ستاد مقابله با کرونا در ایران اظهار داشت که سویه جدید امیکرون به احتمال زیاد می‌تواند از آزمایش تشخیصی پی سی آر فرار کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حمید سوری، اپیدمیولوژیست و رئیس کمیته پیشگیری و بهداشت قرارگاه ستاد مقابله با کرونا در ایران اظهار داشت: گزارش های اخیر دانشگاه مریلند در آمریکا نشان می دهد امیکرون می تواند تست تشخیصی پی سی آر را به شکل کاذب منفی کند و افراد را فریب دهد. با وجود اینکه برخی افراد مبتلا به سویه جدید امیکرون هستند اما پاسخ آزمایش تشخیصی آنها ممکن است منفی باشد.
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
تاثیر سوء امیکرون بر حافظه
این اپیدمیولوژیست افزود: هرچند این موضوع براساس گزارش های اولیه بیان شده اما نشان می دهد که باید کنترل و مراقبت ها را به شدت افزایش داد. به نظر می رسد رویکرد ما برای ارزیابی و پایش وضعیت اپیدمی امیکرون باید اصلاح شود.
سوری تصریح کرد: در شرایط فعلی که سویه جدید ویروس کرونا در کشور شناسایی شده، علائم سرماخوردگی را باید امیکرون فرض کنیم. به همین دلیل افراد اگر علائمی مانند آبریزش، سردرد و کوفتگی بدن دارند باید احتمال ابتلا به سویه جدید کرونا را بدهند و خود را مدتی قرنطینه کنند. با توجه به اینکه سرعت انتقال این سویه بسیار بالا است و در نتیجه گسترش آن سریع است، همه مردم به شدت باید مراقب باشند و اصول بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала