دستگیری اعضای باند جعل و کلاهبرداری خودرو در البرز

© Fotolia / Wernerimagesسرکرده القاعده در شبه جزیره عربستان دستگیر شد
سرکرده القاعده در شبه جزیره عربستان  دستگیر شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد که اعضای یک باند که در قالب شرکت جعلی و فروش خودرو زیر قیمت بازار، ۵۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بودند، در این استان دستگیر شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عباسعلی محمدیان اظهار داشت: در پی افزایش کلاهبرداری تحت عنوان فروش خودرو و سوء استفاده از بازار خودرو در سطح کشور و در پی خبری واصله مبنی بر اینکه گروهی با تشکیل باند کلاهبرداری با عنوان شرکت جعلی و فروش خودرو زیر قیمت بازار و کلاهبرداری از شهروندان، مراتب به صورت ویژه در دستورکار عوامل پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در تحقیقات تیم پلیس آگاهی این استان مشخص شد افرادی با تشکیل شرکت جعلی و تبلیغات در فضای مجازی، اقدام به شناسایی سوژه های خود می کنند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد با اجاره کردن ملکی در یکی از نقاط شهرستان کرج و استخدام تعدادی افراد به عنوان کارمند، خریداران را به این محل دعوت و تعدادی فرم از قبل تهیه شده جهت ثبت نام به آنان تحول می دادند.
سردار محمدیان بیان داشت: متهمان پس از فریب سوژه های خود از آنان می خواهند که نوع خودروی درخواستی را تعیین و مبلغ حدود ۳۰ درصد زیر قیمت بازار برای آن خودرو پیشنهاد می دهند و به آنان اعلام می کنند که می بایست به بانک مراجعه و یک فقره چک تضمین شده را به مبلغ مذکور اخذ و آن را در شرکت پلمب و دوباره تحویل دهند.
پول چاپ کن فضای مجازی بازداشت شد +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
پول چاپ کن فضای مجازی بازداشت شد +ویدئو، عکس
وی افزود: متهمان با سوء استفاده از اعتماد افراد اقدام به نگهداری چک بانکی نزد خود کرده و چک قلابی را به مشتری تحویل داده و به وی وعده تحویل سه ماهه خودرو می دادند و افراد با اطمینان خاطر مبنی بر اینکه چک تضمین شده اش نزد خودش است از دفتر خارج می شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با اقدامات پیچیده پلیسی سه متهم اصلی پرونده شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
سردار محمدیان بیان داشت که از محل اختفای متهمان اموال و اسناد مربوطه از جمله یک دستگاه لپ تاپ و مقداری اسناد و تعداد ۹ دستگاه گوشی تلفن کشف شد.
وی یاداورشد: تاکنون تعداد ۱۰ نفر از شاکیان پرونده شناسایی شده اند .
فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد گفت: با احتمال متصور بودن شیوه و شگرد این اعضای باند در سطح کشور از عموم شهروندان خواست در صورت هرگونه درخواست شکایت به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала