بهترین شیوه ها در تدریس آنلاین زبان کدامند؟

© Fotolia / Zhu Difengگمانه زنی درباره زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در ایران
گمانه زنی درباره زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها  در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
یادتان باشد اگر می‌خواهید به دیگران آموزش دهید، ابتدا باید خود هنر تدریس را یاد بگیرید.
شاید از توانایی‌های آموزش حضوری خود راضی باشید، اما اگر می‌خواهید یک معلم آنلاین خوب باشید، باید بیشتر تلاش کنید! سامانه‌های آموزش زبان آنلاین خدماتی از جمله برگزار کارگاه‌های نحوه تدریس آنلاین، دپارتمان زبان‌ها و پشتیبانی اساتید و زبان‌آموزان را برای برگزاری هر چه‌بهتر کلاس‌ها ارائه می‌دهند.
در این مقاله با روش‌های تدریس آشنا می‌شویم.

آرامش ذهنی خودتان را در هر شرایطی حفظ کنید!

اگر می‌خواهید تدریس خصوصی آنلاین را به‌درستی انجام دهید باید از نظر احساسی پایدار باشید. شما باید از اقدامات خود مطمئن و مطمئن باشید و انتظارات خود را به حداقل برسانید. شما در بسیاری از موارد لبخند یا قدردانی کودکان را نخواهید دید، اما این نباید مانع ادامه کار شما شود.

در ساعاتی که مشخص کرده اید، در دسترس باشید!

دانش‌آموزان قدردان یک استاد زبان که در بیشتر مواقع به او دسترسی داشته باشند خواهند بود. گاهی اوقات ممکن است دانش‌آموزان نیاز به صحبت برای کاهش اضطراب یادگیری و یا در انجام تکالیفی که به آنها داده‌اید به کمک نیاز داشته باشند. بااین‌حال می‌توانید برای زبان‌آموزتان توضیح دهید این کار وظیفه شما نیست. شما می‌توانید سؤالاتی که در خارج از ساعت کلاس می‌پرسند را یادداشت کرده و در ساعت کلاس پاسخ دهید.

بعد از تدریس خصوصی زبان بازخورد بدهید!

اگر می‌خواهید در تدریس آنلاین فراتر بروید، این امر بسیار مهم است. بازخورد شما باید در طول فرایند یادگیری الکترونیکی مستمر باشد. در بیشتر مواقع، دانش‌آموزان مشتاق تشویق شدن هستند.

شخصیت هر یک از زبان آموزان خود را بشناسید

وقتی به‌صورت آنلاین تدریس می‌کنید، با ملیت‌ها و فرهنگ‌ها و سن‌های مختلف روبرو می‌شوید. حتی در آموزش آنلاین در سامانه‌های داخلی هم وقتی با مردم شهرهای مختلف روبه‌رو می‌شوید ممکن است به تفاوت‌های فرهنگی بربخورید.
این روند تدریس خصوصی زبانرا سخت می‌کند! قبل از برقراری ارتباط و آموزش آنلاین، دغدغه اصلی شما باید این باشد که به چه کسی آموزش می‌دهید و چگونه می‌توانید باتوجه‌به تفاوت‌هایی که بین دانش‌آموزان وجود دارد، روش تدریس خود را بهبود بخشید. اگر می‌خواهید تدریس شما برای همه دانش‌آموزان خود، صرف‌نظر از ملیت یا فرهنگ آن‌ها کارآمد باشد، باید با هر یک از آنها به‌صورت خصوصی صحبت کنید. آن‌ها را بشناسید، بزرگ‌ترین مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها را بدانید و برای ارائه راه‌حل به آن‌ها تلاش کنید.
هر دانش‌آموز متفاوت است! به آن‌ها توجه کنید، مشکلات آن‌ها را شناسایی و بلافاصله زبان‌آموزان را راهنمایی کنید.

کلاس های خود را ضبط کنید

اگر دانش‌آموزان نیاز به‌مرور داشته باشند یا اینترنت در ساعت کلاس مشکل داشته باشد، کلاس آنلاین را از دست می‌دهند. لینک کلاس‌های ضبط شده خودتان را فقط برای زبان آموزانی که در آن شرکت کردند ارسال کنید! در برخی سامانه‌های آموزش زبان آنلاین، شما می‌توانید گزینه ضبط کلاس را فعال کنید. در این حالت لینک تماشای آنلاین کلاس بعد از حداکثر یک روز آماده شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید از ابزارهای ضبط صفحه نمایش نیز استفاده کنید.

چهره خودتان را نشان دهید

تحقیقات نشان دادند که فیلم‌های سخنرانی که چهره‌های مربیان را نشان می‌دهند، مؤثرتر از نمایش اسلایدهای پرزنتیشن ساده هستند. حتی اگر دوست دارید یک فایل ارائه در کلاس بارگذاری کنید، بهتر است فیلم را از چهره خودتان ضبط کنید نه صفحه نمایشگر و اسلایدها! این کلیپ‌ها را کوتاه نگه دارید. فیلم‌های طولانی‌تر از 15 دقیقه دیر دانلود و آپلود می‌شوند و حواس‌پرتی زبان‌آموز را افزایش می‌دهند. اگر مطالب شما طولانی هستند بهتر است چند کلیپ ضبط کنید و بین پخش هر کلیپ از زبان‌آموزان سؤالاتی درمورد نظرشان یا محتوای درس بپرسید!

سازگاری اسلایدهای خود با صفحه نمایش تلفن همراه را چک کنید!

ما همیشه به زبان‌آموزان توصیه می‌کنیم از تبلت یا لپ تاب برای حضور در کلاس استفاده کنند. با این مواردی پیش می‌آید که زبان‌آموز باید با گوشی در کلاس شرکت کند یا کلاس ضبط شده را دوباره تماشا کند. اسلایدها را امتحان کنید تا مطمئن شوید همه متن‌ها در صفحه‌های کوچک قابل خواندن باشند. اندازه فونت، رنگ، طرح‌های قالب و نسبت صفحه نمایش را بررسی کنید.

ساعت های مشخصی برای مراجعه زبان آموزان در نظر بگیرید!

همان‌طور که اساتید دانشگاه در ساعت‌های مشخصی آماده پاسخگویی به سؤالات زبان‌آموزان هستند، شما هم می‌توانید "ساعت‌های مجازی دفتر" را در یک ابزار کنفرانس ویدئویی مانند زوم یا پلتفرم بیگ بلو باتن (BigBlueButton) یا حتی اسکای روم (Skyroom) تنظیم کنید. در زمان مشخص شده وارد آدرس کنفرانس خود شوید و منتظر دانش‌آموزان باشید. این می‌تواند یک راه عالی برای جمع‌آوری بازخورد زبان‌آموزان نسبت به در تدریس آنلاین شما باشد. حتی اگر در واقعیت زبان‌آموزان به‌ندرت به شما مراجعه کنند، دانستن Offfice Hours شما به آن‌ها حس رضایت می‌دهد.

روش های خوب را تکرار کنید

نوآوری خوب است، اما دانش‌آموزان آنلاین تغییرات مکرر در سبک یادگیری خود را دوست ندارند. آنها خوشحال می‌شوند اگر بتوانند ساختار و فعالیت‌های مشابه را تکرار کنند. هنگامی که یک سبک آموزشی جواب می‌دهد، هر هفته آن را تکرار کنید.

به شاگردان خود برای ساختن وبلاگ کلاسی کمک کنید

یک وبلاگ می‌تواند یک مکان عالی برای تعامل زبان‌آموزان شما با هم باشد. با تعریف یک بلاگ با چند ادمین، زبان‌آموزان می‌توانند محتوا به زبانی که در حال یادگیری آن هستند تولید کنند. آن‌ها می‌توانند در پست‌های وبلاگ به‌صورت جداگانه یا گروهی کار کنند. این یک استراتژی عالی برای بهبود مهارت‌های تحقیق دانش‌آموزان است. معلم همچنین می‌تواند از وبلاگ به‌عنوان یک بستر برای به اشتراک گذاشتن مواد یادگیری برای درس استفاده کند.

یک فعالیت پایانی داشته باشید!

در نهایت، هر کلاس را با یک فعالیت درگیرکننده و هیجان‌انگیز تمام کنید! بهترین راه برای این هدف، جمع‌بندی نهایی یا ارزیابی است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا در مورد همه چیزهایی که آموخته‌اند تأمل کنند. می‌توانید با یک بازی که شامل حدس زدن عبارات صحیح می‌شود یک کلاس آموزش زبان آنلاین در سطح مبتدی را به پایان برسانید.

نکته پایانی

برای یادگرفتن روش‌های تدریس آنلاین، در نهایت بهترین گزینه تجربه است؛ یعنی تدریس را شروع کنید! درصورتی‌که شما حداقل یک مدرکTTC و یا سابقه تدریس دارید، از شما دعوت می‌کنیم به جمع اساتید آنلاینبپیوندید و تدریس آنلاین را تجربه کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала