اعلام ارقام مرگ و میر ناشی از ابتلا به سویه اومیکرون کرونا

© REUTERS / Dado Ruvicاعلام ارقام مرگ و میر ناشی از ابتلا به سویه اومیکرون کرونا
اعلام ارقام مرگ و میر ناشی از ابتلا به سویه اومیکرون کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا نسبت به موج های قبلی کووید-19 75 درصد کمتر است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه تلگراف با استناد به داده های محققان موسسه ملی بیماری های عفونی در آفریقای جنوبی و همکارانشان از دانشگاه پرتوریا اعلام کرده است.
دانشمندان بیماران بستری در شهر تسوان Tswane)) در استان گوانتنگ (Gauteng) را مشاهده کردند که کانون اولیه شیوع سویه جدید بوده است. آنها دریافتند که 4.5 درصد از بیماران بستری شده در بیمارستان به دلیل ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، در حالی که در موج های قبلی کرونا این رقم به 21.3 درصد رسیده بود.
شهروندان کدامیک از شهرهای ایران به اومیکرون آلوده شده اند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
شهروندان کدامیک از شهرهای ایران به اومیکرون آلوده شده اند؟
محققان همچنین دریافتند که کمتر از نیمی از افرادی که در تخت‌های بیمارستان بستری شده‌اند به اکسیژن درمانی نیاز دارند که این رقم برای سویه‌های قدیمی‌تر 99.5 درصد بود. تعداد کسانی که به مراقبت های ویژه نیاز داشتند نیز بسیار کمتر بود - 1٪ در مقابل 4.3٪ در شیوع های قبلی.
علاوه بر این، بیماران بستری شده در بیمارستان در طول شیوع اومیکرون به طور متوسط ​​پس از 4 روز ترخیص شدند، در حالی که در موج های قبلیاین رقم بطور متوسط 8.8 روز بود.
این نشریه نتیجه گیری دانشمندان را نقل می کند: "در شهر تسوان، اولین کانون جهانی اومیکرون، شدت بیماری، تعداد مرگ و میر و مدت اقامت در بیمارستان کاهش یافته است.
محققان بر این باورند که به زودی "تفکیک کامل میزان عوارض و مرگ و میر" رخ خواهد داد که به اپیدمی پایان داده و منجر به آغاز مرحله آندمیک خواهد شد.
سویه جدید B.1.1.529 بیستم نوامبر در بوتسوانا و آفریقای جنوبی شناسایی شد. این سویه حاوی ده ها جهش در پروتئین S است که پاتوژن برای آلوده کردن سلول ها به آن نیاز دارد. به گفته محققان، بسیاری از تغییرات جدید در ژنوم SARS-CoV-2 نشان‌دهنده قابلیت سرایت بالای این نوع و مقاومت آن در برابر آنتی‌بادی‌های محافظ افرادی است که قبلاً بیمار و واکسینه شده‌اند، اگرچه هنوز برای نتیجه‌گیری نهایی زود است. اعتقاد بر این است که B.1.1.529 در ابتدا در یک فرد دچار نقص ایمنی مانند فرد مبتلا به اچ آی وی HIV)) ، ایجاد شده است.
سازمان بهداشت جهانی B.1.1.529 را به عنوان یک سویه "نگران کننده" معرفی کرده و نام آن را "اومیکرون "ـ پانزدهمین حرف الفبای یونانی گذاشته است. کارشناسان معتقدند کسانی که قبلاً بیمار شده و واکسینه شده اند ممکن است مبتلا شوند و علائم آن از خستگی تا سردرد و بدن درد متغیر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала