یورش نیروهای امنیتی به دفاتر شبکه های "العربیه" و "الحدث" در خارطوم

 سودان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
نیروهای امنیتی سودان پس از انتشار فیلم تظاهرات در شبکه تلویزیونی خارطوم به دفتر "العربیه" حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی " العربیه"، نیروهای امنیتی سودان پس از انتشار فیلم تظاهرات در شبکه تلویزیونی خارطوم به دفتر "العربیه" حمله کردند.
به گفته این شبکه، اعضای نیروهای امنیتی سودان دو خبرنگار را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به اوپراتور و دیگر کارمندان حمله کردند. چند نفر آسیب دیدند و تعدادی به کمک پزشکی نیاز داشتند. تجهیزات دفتر شبکه ضبط شدند.
سودان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
قربانیان خشونت‌های دارفور سودان
شایان ذکر است در جریان تظاهرات شنبه 25 دسامبر، نیروهای امنیتی اقدام به شلیک گاز اشک‌آور به سوی تظاهرکنندگان در خیابان القصر در مرکز خارطوم کردند و شماری از تظاهرکنندگان زخمی شدند.
بر اساس همین گزارش، تظاهرکنندگان سعی کردند با عبور از موانع امنیتی به دروازه کاخ ریاست جمهوری برسند و با سر دادن شعارهایی، خواستار روی کار آمدن کابینه غیر‌نظامی و انحلال مشارکت با ارتش شدند اما نیروهای امنیتی سودان کوشیدند تا با معترضان در اطراف کاخ ریاست جمهوری مقابله کنند.
بنا به اعلام ستاد مرکزی پزشکان سودان نیروهای امنیتی این کشور اقدام به شلیک گاز اشک‌آور به سوی تظاهرکنندگان در خیابان القصر در مرکز خارطوم کرده و 178 نفر از معترضان در این درگیری‌ها زخمی شدند.
سودان در 20 دسامبر (2021) نیز شاهد تظاهرات گسترده‌ای بود که طی آن، درگیری میان پلیس و معترضان در چندین مکان از جمله مقابل کاخ ریاست جمهوری، رخ داد که به زخمی شدن 121 معترض در خارطوم منجر شد.
گفتنی است که در 21 نوامبر گذشته، البرهان و حمدوک، توافقنامه سیاسی را امضا کردند که شامل بازگشت حمدوک به منصب نخست‌وزیری و تشکیل دولت شایسته‌سالار بود، اما نیروهای سیاسی و مدنی، مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده و متعهد به ادامه اعتراضات تا تشکیل حکومت تماما غیرنظامی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала