کاخ سفید جزئیات گفتگوی آتی پوتین و بایدن را اعلام کرد

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید در واشنگتن
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
یک مقام ارشد کاخ سفید در آستانه گفت و گوی رهبران روسیه و امریکا اطلاع داد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ولادیمیر پوتین همتای روس خود اعلام خواهد کرد که در صورت علاقمندی و ذینفعی مسکو، فرصت های دیپلماتیک برای کاهش تنش ها در اطراف اوکراین وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، وی در یک کنفرانس تلفنی گفت: "پرزیدنت بایدن تصریح خواهد کرد که اگر پوتین علاقه مند باشد، راه دیپلماتیک برای کاهش تنش در منطقه وجود دارد."
آمریکا: مذاکرات روسیه و آمریکا درباره نگرانی های دو کشور خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
آمریکا: مذاکرات روسیه و آمریکا درباره نگرانی های دو کشور خواهد بود
قرار است روز پنجشنبه گفتگویی بین دو رئیس جمهور برگزار شود.
این مقام هشدار داد که در صورت تشدید بیشتر اوضاع، طرح هایی برای تقویت ناتو و متحدان این ائتلاف از جمله در خصوص ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین آماده شده است.
روسیه بارها اتهامات غرب و اوکراین درباره داشتن قصد "اقدامات تهاجمی" را رد کرده و اعلام نموده که کسی را تهدید نمی کند و قصد حمله به کسی را ندارد و اظهارات درباره "تجاوز کاری روسیه" بهانه ای برای استقرار تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرزهای روسی هدر این منطقه است. وزارت خارجه روسیه پیشتر خاطرنشان کرده بود که اظهارات غرب در مورد "تجاوز روسیه" و امکان کمک به اوکراین برای دفاع از خود در برابر آن، مضحک و خطرناک است.
در عین حال، کی یف و کشورهای غربی اخیراً در رابطه با گویا تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت روسیه نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این کار هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی را نگران کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала