روسیه: مسکو امیدوار است، آمریکا اشتباه خروج از برجام را تکرار نکند

© Sputnik / Vitaliy Belousovنگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد
نگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو امیدوار است واشنگتن دیگر اشتباهاتی را که هنگام خروج از توافق با ایران مرتکب شد، تکرار نکند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو امیدوار است واشنگتن دیگر اشتباهاتی را که هنگام خروج از توافق با ایران مرتکب شد، در مسیرهای دیگر تکرار نکند.
زاخارووا در یک نشست خبری بیان داشت: ما صمیمانه امیدواریم و آرزو می‌کنیم که شرکای آمریکایی ما اشتباهات مشابه (خروج از توافق با ایران) را در آینده در مسیرهای دیگر تکرار نکنند.
وزارت خارجه روسیه: هدف مذاکره کنندگان برجام تسریع در تهیه پیش نویس سند است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
وزارت خارجه روسیه: هدف مذاکره کنندگان برجام تسریع در تهیه پیش نویس سند است
هشتمین دور مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های واشنگتن علیه تهران از روز دوشنبه ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ در وین آغاز گردید.
در نشست‌ های وین، چشم‌انداز بازگشت کامل به انطباق با مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بحث قرار گرفت. این توافقنامه توسط "پنج" عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در سال ۲۰۱۵ به منظور عبور از بحران برنامه هسته‌ای این کشور امضا گردید. ایالات متحده پیش از این در سال ۲۰۱۸ به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از برجام خارج شد. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای با تهران اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала