پایان ماجراجویی آمریکا در اوکراین، همچون شکست ننگین در ویتنام خواهد بود

© AP Photo / Shakh Aivazov نیروهای مسلح آمریکا
 نیروهای مسلح آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
مجله نیوزویک می نویسد در حالی که ایالات متحده روسیه را به تشدید بحران اوکراین متهم می کند، سیاستمداران آمریکایی آشکارا روش های دیپلماتیک حل و فصل روابط بین مسکو و واشنگتن را کنار گذاشته و اوضاع در اروپا را متشنج تر می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بنجامین گیلتنر، کارشناس امنیت ملی و دیپلماسی در نیوزویک نوشت ایالات متحده تمایلی به برقراری تماس‌های دیپلماتیک با روسیه در مواقع ضروری ندارد. اگرچه واشنگتن نیروهای دیپلماتیک لازم را دارد، اما به سادگی فرصت حل مناقشه بر سر مسائل امنیتی را نادیده می گیرد.
گیلتنر گفت: "معنای دیپلماسی پیشبرد منافع ملی، جستجوی فرصت‌هایی برای همکاری با دیگر قدرت‌ها است و نباید مدام به نقاط حساس دردناک برای یک کشور دیگر ضربه بزنیم".
بورل درخواست پایان دادن به گسترش ناتو به سمت شرق را غیرقابل قبول می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
بورل درخواست پایان دادن به گسترش ناتو به سمت شرق را غیرقابل قبول می داند
نویسنده مقاله همچنین از برنامه های آمریکا برای افزایش نفوذ خود در اوکراین صحبت کرده و لزوم حفظ منافع ملی آمریکا در این منطقه را رد کرده است. او اظهارات مربوط به افزایش تعهدات واشنگتن در قبال کیف را با عملیات ویتنام مقایسه کرد که تنها به دلیل تمایل به اثبات دیدگاه خود به اتحاد جماهیر شوروی انجام شد.
گیلتنر ابراز عقیده کرد:" اساساً، ایالات متحده در ویتنام باقی ماند تا به اتحاد جماهیر شوروی نشان دهد که مصمم است از به چالش کشیدن ایالات متحده توسط شوروی ها جلوگیری کند تا آنها جرأت این کار را به خود ندهند. در واقع، مرگ 58000 آمریکایی و بیش از 500000 ویتنامی، سقوط سایگون در سال 1975 که به دنبال آن هیچگونه جنگ صلیبی بین المللی به رهبری اتحاد جماهیر شوروی بپا نشد، جنگ ویتنام را بی معنا و غم انگیز کرد.
این کارشناس همچنین خاطرنشان کرد که اظهارات سیاستمداران آمریکایی در مورد "تهاجم روسیه به اوکراین" در تضاد با اقدامات آنها در راستای افزایش نیروها در اطراف مرزهای روسیه است.
کی یف و کشورهای غربی اخیراً گفته اند که نگران "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین هستند. مسکو این اتهامات را رد می کند.
به گفته دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، مسکو نیروها را در قلمرو خود و بنا به صلاحدید خود جا به جا می کند: این کار هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی را نگران کند. مسکو تاکید می کند که غرب از چنین اظهاراتی به عنوان دستاویزی برای افزایش گروه نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه استفاده می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала