وزیر صمت ایران: موضوعی به نام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم

CC BY 4.0 / IRNA / سید رضا فاطمی امین
سید رضا فاطمی امین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران: دولت به جای پرداخت یارانه به صورت غیر مستقیم به نهاده ها، آن را به صورت مستقیم به مردم پرداخت می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد که موضوعی به نام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم و به واقع آنچه مطرح است، به نوعی اصلاح نظام یارانه‌ای می‌باشد. وی گفت: یارانه دارو حذف نخواهد شد بلکه به تدریج به سمتی می‌رود که این یارانه از طریق شرکت‌های بیمه به مردم پرداخت شود.
کارشناسان در ایران نسبت به عدم حذف ارز 4200 تومانی هشدار دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2021
کارشناسان در ایران نسبت به عدم حذف ارز 4200 تومانی هشدار دادند
وی همچنین در این مورد گفت: ما موضوعی به نام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور نداریم، بلکه قرار است یارانه ای که اکنون به نهاده های دامی، تخم مرغ، لبنیات و ... تخصیص پیدا می کند، به مصرف کننده پرداخت شود.
فاطمی امین افزود: در حقیقت قرار است نوعی اصلاح نظام یارانه ای در کشور انجام شود، دولت در این اصلاحیه به جای پرداخت یارانه به صورت غیر مستقیم به نهاده ها، آن را به صورت مستقیم به مردم پرداخت می‌کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه این تصمیم براساس بودجه سال ۱۴۰۰ گرفته شده است، گفت: براساس بودجه سال جاری ۸ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی طی ۶ ماهه اول قرار داده شده بود و باید دولت در ۶ ماهه دوم به سمت اصلاح این روند حرکت می کرد بنابراین ما نیز اکنون براساس قانون، اصلاح نظام یارانه ای را در دستور کار قرار داده ایم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала