واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به حملات اخیر اسرائیل به سوریه

© Photo / IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات مکرر اسرائیل به خاک سوریه بویژه هدف قرار دادن مجدد انبارهای مواد غذایی و دارویی در بندر لاذقیه را محکوم کرد.
به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این باره گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه تجاوز به یک دولت عضو سازمان ملل و نقض آشکار حاکمیت این کشور می باشد، در عین حال ، اقدامی تجاوزکارانه و مصداق روشنی از اهداف بحران افکنی و آشوب طلبی این رژیم در منطقه بوده و همچنین عملی غیر انسانی و غیر اخلاقی تلقی می شود.
دو جنگنده نیروی هوایی اسرائیل به زیرساخت های بندر لاذقیه شلیک کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
دو جنگنده نیروی هوایی اسرائیل به زیرساخت های بندر لاذقیه شلیک کردند
خطیب زاده در ادامه تاکید کرد: سران این رژیم که ثبات، امنیت و آرامش منطقه را بر نمی تابند و امنیت خود را در ناامنی و هرچه بی‌ثبات‌تر بودن منطقه تعریف کرده‌اند، با انجام حملات مکرر به خاک سوریه و به بهانه‌های واهی و بی‌پایه و اساس، تمامی قوانین، مقررات و موازین بین‌المللی را نقض و به سخره گرفته‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه دفاع مشروع و متقابل در برابر اقدامات متجاوزان را حق دولت و ملت مقاوم جمهوری عربی سوریه دانست و از کشورها و مجامع بین المللی خواست برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی که صلح و امنیت منطقه ای را به خطر می اندازد، اقدامات لازم را بعمل آورند، چرا که سکوت در برابر چنین رفتارهای تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، مشوق و چراغ سبزی به این رژیم برای ادامه اعمال تجاوزگرانه خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала