سوخو-57 پس از اف -35 آمریکا وارد فروش بین المللی شد

© Sputnik / Andrey Stanavov /  مراجعه به بانک تصاویر سوخو-57 پس از اف -35 آمریکا وارد فروش بین المللی شد
سوخو-57  پس از اف -35 آمریکا وارد فروش بین المللی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
چانه زنی به جا است: آیا خریدارانی برای جنگنده رادار گریز روسی سوخو - 57 هست؟
به گزارش اسپوتنیک، رسانه نشنال اینترست آمریکا نوشت: تعداد جنگنده های تولید شده سوخو- 57 روسیه هنوز چندان زیاد نیست و از این نظر این جنگنده هنوز در عمل آزمایش نشده‌است. در عین حال این رسانه از کیفیت هواپیما و قابلیت های آن بسیار قدردانی می کند و اعتراف می کند که شرکت آمریکایی لاکهید مارتین با رقابت سختی روبرو است.
نکته کلیدی: سوخو- 57 ترکیبی از عملکردهای یک هواپیمای تهاجمی و یک جنگنده است. این دستگاه با استفاده از مخفی کاری مبتنی بر مواد کامپوزیت ساخته شد و در عین حال قادر به توسعه سرعت مافوق صوت است.
ارزیابی سوخو – 57 در مقایسه با همتایان ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
ارزیابی سوخو – 57 در مقایسه با همتایان ناتو
لاکهید مارتین به زودی با رقابت سختی در فروش جت های جنگنده روبرو خواهد شد، نه تنها از سوی دیگر پیمانکاران دفاعی ایالات متحده مانند بوئینگ و نورثروپ گرومن یا شرکت های اروپایی.
در نمایشگاه هوانوردی و هوافضای Aero India 2021 که از 3 تا 5 فوریه در بنگلور هند برگزار شد، مدل صادراتی سوخو - 57 روسیه (بنا به طبقه بندی ناتو: Felon یا "دشمن جانی") به نمایش درآمد.
قابلیت های جنگنده نسل پنجم با مدل فول سایز Su-57E به نمایش گذاشته شد. این هواپیما به عنوان دومین هواپیما پس از لاکهید مارتین F-35 Lightning II وارد فروش بین المللی شد.
ویکتور کلادوف، مدیر همکاری های بین المللی و سیاست منطقه ای شرکت دولتی "روستِک" روسیه گفت: "اگر در مورد سوخو - 57 صادراتی صحبت کنیم ،بسیاری از کشورها علاقه زیادی به این هواپیما دارند، زیرا آن دارای ویژگی های رزمی و عملکرد پروازی منحصر به فرد است. می بینیم که نیاز به نسل جدید هواپیما وجود دارد، بنابراین پیش نیازهایی بازاری برای تحویل چنین هواپیماهایی وجود دارد."
پیش از این، شرکت متحده هواپیمایی روسیه تصاویر ویدئویی از اولین هواپیما از سری سوخو- 57 منتشر کرده بود. این اولین جنگنده از 76 هواپیمای این نوع بود که توسط نیروی هوایی روسیه سفارش شده است. بقیه هواپیماها در سال های آینده تحویل خواهند شد، اما این روند ممکن است تا سال 2028 به طول انجامد.
این هواپیماها در کارخانه هواپیماسازی در Komsomolsk-on-Amur، یکی از بزرگترین شرکت های هواپیماسازی در کشور، تولید می شوند که در خاور دور واقع شده است و بیش از 13500 کارمند دارد. سوخو - 57 به عنوان یک جنگنده چند منظوره برای انهدام اهداف مختلف هوایی، زمینی و دریایی ساخته شد.
هم اینک حدود 12 هواپیمای این نوع در روسیه تولید شده است. گفتنی است که اولین هواپیمای سوخو- 57 در ژانویه 2010 به هوا بلند شد، اما نیروی هوایی روسیه اولین هواپیمای رضایتبخش را تنها در سال گذشته دریافت نمود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала