سالگرد اعدام صدام حسین: وی می دانست که اعدامش حتمی است

© AFP 2023 / Chris Hondrosصدام حسین رئیس جمهور سابق معدوم عراق
صدام حسین رئیس جمهور سابق معدوم عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
محمد منیب، وکیل سابق صدام حسین در مصاحبه با ریانووستی در آستانه سالگرد اعدام رهبر سابق این کشور اعلام کرد صدام حسین رئیس جمهور سابق معدوم عراق می دانست که محاکمه او با حکم اعدام به پایان می رسد، اما نگرانی و ترس از خود نشان نداد.
به گزارش اسپوتنیک، صدام حسین 30 دسامبر 15 سال پیش، پس از حمله آمریکا به عراق به بهانه جستجوی سلاح های کشتار جمعی که وجود آنها در این کشور ثابت نشد ، اعدام گردید.
منیب گفت: "او از همان ابتدا می دانست که آخر این قضیه معلوم است،آنها سر او را می خواهند و نمی خواهند هیچ اعتراضی بشنوند.
در عین حال، به گفته وکیل، ضمناً صدام حسین ایران را دشمن اصلی خود می دانست.
افشاگری دختر صدام درباره لحظه دستگیری پدرش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
افشاگری دختر صدام درباره لحظه دستگیری پدرش
منیب افزود:" او مرد بود، به این معنا که ما نه در قیافه، نه در سخنان، نه در نحوه صحبت و نه در سؤالاتی که می پرسید هرگز احساس نمی کردیم از چیزی می ترسد. او مانند یک فارغ التحصیل حقوق صحبت می کرد. و نکات حقوقی را با علم به قانونی نبودن دادگاه برای افشای این روند فریبکارانه روشن کرد و از این رو غرور و احترامی را برانگیخت که بر هیچکس پوشیده نبود فکر می کنم لحظه اعدام او که همه ما در آن روز از تلویزیون شاهد بودیم، آنچه را که من می گویم ثابت می کند".
حمله ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به عراق به بهانه مبارزه با تروریسم بین المللی و جستجوی سلاح های کشتار جمعی در سال 2003 اتفاق افتاد و صدام حسین رئیس جمهور وقت این کشور سرنگون و اعدام شد.
رهبر سابق عراق توانست حدود شش ماه از چشم آمریکایی ها پنهان شود، اما دسامبر 2003 در نزدیکی زادگاهش تکریت دستگیر شد. اولین جلسه دادگاه ویژه در جولای 2004 برگزار شد. دادگاه در 5 نوامبر 2006 حسین را مجرم تشخیص داد و به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала