ایران قصد دارد تولید نفت در میدان آزادگان در مرز خود با عراق را افزایش دهد

© Photo / IRNAمیدان نفتی آزادگان
میدان نفتی  آزادگان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
شرکت ملی نفت ایران روز چهارشنبه از برنامه های خود برای افزایش تولید نفت میدان آزادگان در مرز ایران با عراق خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال خبری الشفق، محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این باره گفت: و ایران در نظر دارد تا سال 2023 تولید نفت در بخش جنوبی میدان آزادگان را به 320 هزار بشکه در روز برساند.
به گفته محسن خجسته مهر، تا 21 ماه مارس1391 که ایرانی ها عید نوروز را جشن می گیرند، 17 حلقه چاه نفت که قبلا رها شده بودند، مجددا راه اندازی می شوند. در مجموع 5.6 میلیارد دلار برای توسعه این میدان در سال های آینده سرمایه گذاری می شود.
رشد ۷۳ درصدی قیمت نفت ایران در طی یک سال گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
رشد ۷۳ درصدی قیمت نفت ایران در طی یک سال گذشته
آزادگان که ذخایر قابل استحصال آن بالغ بر 9 میلیارد بشکه یا 1.2 میلیارد تن نفت است، یکی از سه میدان نفتی بزرگ خاورمیانه بعد از غوار در عربستان سعودی و برقان در کویت است. آزادگان در نزدیکی مرز با عراق قرار دارد و ادامه آن در خاک عراق میدان مجنون در استان های بصره و میسان است. به نوشته پرتال خبری الشفق، دولت ایران توسعه میدان آزادگان را به دلیل تحریم های آمریکا به تعویق انداخت. به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آینده ظرفیت تولید آن به 600 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت. شرکت های نفتی چین و ژاپن در توسعه این میدان مشارکت دارند.
میدان نفتی آزادگان از میدان‌های نفتی ایران است، که در منطقه دشت آزادگان، در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از غرب اهواز مستقر می‌باشد. این میدان در سال ۱۳۷۶ توسط مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰ در ۷۵ کیلومتر، کشف گردید. میدان آزادگان از شمال در مجاورت میدان مجنون عراق قرار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала