پاکبان مشهدی ۱ میلیون لیر را به صاحبش بازگرداند +ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پاکبان مشهدی ۱ میلیون لیر را به صاحبش بازگرداند +ویدئو
پاکبان مشهدی ۱ میلیون لیر را به صاحبش بازگرداند +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
پاکبانی که ۱ میلیون لیر را بازگرداند در ازای برگرداندن این مبلغ، ۵۰ هزار تومان مژدگانی دریافت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اخیرا ویدئویی از پاکبان مشهدی در فضای مجازی منتشر شده که ۱ میلیون لیر ترکیه را پس از پیدا کردن به صاحبش برگرداند که این ویدئو مورد توجه و تقدیر کاربران در صفحات اجتماعی قرار گرفته است. این پاکبان در گفتگو با خبرنگار گفت: "در کیفی که پیدا کرده ۲۵ میلیون چک کامل، ۱۸۰ میلیون پول نقد و مقداری لیر ترکیه وجود داشته است. اما هنگامی که کیف را به صاحبش برگرداندم صاحب کیف خوشحال شد و ۵۰ هزار تومان به‌ من مژدگانی داد."
همچین این پاکبان در پاسخ به سوال خبرنگار که از او پرسیده از مژدگانی که گرفته رضایت دارد یا خیر گفت: "من این پول را به صاحبش برگرداندم، اما اگر برای من بود بیشتر از این‌ها مژدگانی می‌دادم و دیانت هر کسی به اندازه خودش است."
وی در ادامه صحبت‌هایش درباره وضعیت نامناسب معیشتی خود افزود: "صاحب سه فرزند معلول است و تنها درآمدش، حقوق پاکبانی است که چندان کفاف زندگی‌اش را نمی‌دهد و حتی نمی‌تواند به پسرش رسیدگی کند."
او در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید، آیا وسوسه نشدی که پول را برای خودت برداری گفت: "نه حتی ۱ درصد از همان لحظه اولی که کیف را پیدا کردم با خود گفتم باید آن را به صاحبش تحویل دهم."
مرد پاکبان در پایان گفتگو بیان کرد در شهرداری از او تقدیر و تشکر به عمل آمده و مبلغی به صورت کارت هدیه به او اهدا شده است. او همچنین گفته که خدمتگزار امام رضاست و چنین فردی حق مردم را پایمال نخواهد کرد.
بسیاری از کاربران اظهار داشتند مبلغ مژدگانی پرداخت شده در ازای کار بزرگی که پاکبان با‌معرفت انجام داده بسیار ناچیز بوده است. این کاربران بر این باورند باز پس دادن پول یا اشیاء قیمتی پیدا شده، قلب بسیار بزرگی می‌خواهد اما مرد پاکبان با اینکه از اوضاع معیشتی خوبی برخوردار نیست، عزت نفس بالایی داشته و خود را موظف دانسته تا پول‌های پیدا شده را به صاحبش برگرداند. جمعی از کاربران نیز می‌گویند اگر به جای پاکبان بودند شاید به دنبال صاحب اصلی پول‌ها و باز پس دادن آن‌ها نمی‌‌رفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала