طلب ۸۰۰ میلیون دلاری شرکت‌های ایرانی از عراق

© Flickr / Benno Hansenعراق: حملات به خاک عراق را بدون هماهنگی با بغداد غیر قابل قبول اعلام کرد
عراق: حملات به خاک عراق را بدون هماهنگی با بغداد غیر قابل قبول اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران از بدهی ۸۰۰ میلیون دلاری عراق به شرکت‌های ایرانی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، بهمن صالحی جاوید، دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران اظهار داشت: مشکلاتی در مورد عراق وجود دارد که امیدواریم دستگاه دیپلماسی بتواند کمک کند تا شرکت‌های ایرانی بتوانند مطالبات خود را وصول کنند. تنها دستگاه دیپلماسی ما نیست که باید دخالت کند بلکه شرکت‌هایی مانند شرکت توانیر و گاز و بقیه نهاد‌هایی که در فضای مبادله‌ای و تجاری هستند باید این موضوع را دنبال کنند، اما متاسفانه در این مورد هماهنگی کافی وجود ندارد. امیدواریم با سیاست‌های جدیدی که دستگاه‌های دولت سیزدهم دارند بتوانیم فضای بهتری را برای وصول مطالبات ایجاد کنیم.
صالحی جاوید افزود: مطالبات شرکت‌های ایرانی از عراق رقم‌های بزرگ و در حد چند صد میلیون دلار است و حتی به ۸۰۰ میلیون دلار هم رسید. این ارقام به صورت جریان نقدینگی وجود دارد، بخشی پرداخت می‌شود، ولی همواره یک رقم بزرگی رسوب می‌کند که بخشی از سرمایه شرکت‌های ایرانی است که نزد طرف عراقی است. مثل این است که شرکت‌های ایرانی رقمی در حد چند صد میلیون دلار فاینانس کرده‌اند و طرف عراقی بدون پرداخت هیچ سودی از آن استفاده می‌کند و حتی در برخی موارد از شرکت‌های ایرانی طلبکار هم هست.
مذاکرات روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله گاز شمال-جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
طلب میلیارد دلاری ایران از عراق وصول می‌شود
دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران تصریح کرد: سال ۹۵ من مسئول شرکتی بودم، در نیروگاهی که در عراق بود ۴ نفر از نیرو‌های ما توسط داعش کشته شدند، مسئول عراقی به ایران آمده بود و می‌گفت چرا کار خود را ادامه نمی‌دهید؟ در حالی که ۴ نفر انسان کشته شده و هنوز خسارت‌های آن‌ها را هم پرداخت نکرده بودند، اما توقع ادامه کار را هم داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала