بنی گانتس در منزلش با محمود عباس دیدار کرد

CC BY 2.0 / Israel Defense Forces / 20th Chief of Staff, Lt. Gen. Benny Gantzبنی گانتس در منزلش با محمود عباس دیدار کرد
بنی گانتس در منزلش با محمود عباس دیدار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل درباره اقدامات امنیتی و اعتمادسازی با عباس گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی نظامی ارتش اسرائیل، بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل روز سه شنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره هماهنگی امنیتی و مبارزه با تروریسم و ​​همچنین اقدامات اعتمادسازی بین طرفین گفتگو کرد.
این اولین بار پس از تشییع جنازه "شیمون پرز" در سال 2016 است که محمود عباس به اسرائیل سفر می کند. ایستگاه رادیویی دولتی اسرائیل روز چهارشنبه گزارش داد که مذاکرات گانتس با عباس در خانه وزیر دفاع در "روش هاعین" انجام شد. این دیدار دو ساعت و نیم به طول انجامید و این اولین نشست نمایندگان دو طرف در خاک اسرائیل از سال 2010 است. این دیدار اولین تماس در سطح بالا بین فلسطین و اسرائیل در طول سالیان متمادی بود.
در بیانیه مطبوعاتی ارتش اسرائیل آمده است: در شامگاه 28 دسامبر، بنی گانتس وزیر دفاع با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل امنیتی و غیرنظامی گفتگو کند. گانتس به عباس از قصد خود برای ادامه گسترش اقدامات اعتمادسازی در حوزه های اقتصادی و مدنی، همانطور که در نشست قبلی آنها مشخص شد، اطلاع داد. و بر منافع مشترک طرفین در تعمیق هماهنگی امنیتی، حفظ ثبات منطقه ای و جلوگیری از ترور و خشونت تاکید کرد.
در اواخر ماه اوت، وزیر دفاع اسرائیل و رئیس جمهور فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن گفتگو کردند. گانتس در آن زمان در توییتر خود نوشت: این دیدار درباره سیاست امنیتی، امور اقتصادی و مدنی بود. این دیدار اولین تماس در سطح بالا بین فلسطین و اسرائیل در طول سالیان متمادی بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала