اعلام آمادگی ایران برای اعزام نیروی کار متخصص به صربستان

© Fotolia / Curioso Photographyپرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات
پرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در دیدار با سفیر صربستان، برای اعزام نیروی کار متخصص ایران به این کشور اعلام آمادگی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، "حامد فروزان" در نشست مشترک مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سفیر صربستان با اشاره به سابقه طولانی روابط سیاسی و بین‌المللی دو کشور گفت: یک پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری با موضوع اشتغال و فنی و حرفه‌ای نهایی شده است و تفاهم‌نامه دیگری با محوریت تامین اجتماعی در حال آماده شدن است که امیدواریم به زودی و همزمان با سفر رئیس‌جمهوری صربستان به ایران امضاء شود.
صربستان برای کاهش آلودگی هوا درخت مایع ساخت +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
صربستان برای کاهش آلودگی هوا درخت مایع ساخت +ویدئو، عکس
وی تاکید کرد: انتظار داریم حمایت‌های بین‌المللی صربستان در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی ادامه یابد.
مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون با تاکید بر ظرفیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، از سفیر صربستان برای بازدید حضوری و میدانی هلدینگ‌های زیر مجموعه این شرکت دعوت کرد.
وی تصریح‌کرد: هدف از برگزاری این نشست، تسهیل روابط میان مجموعه‌های اقتصادی، تجاری ایران و صربستان است.
در این نشست، "وحید زارع فکری" مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی وزارت تعاون نیز با اشاره به ظرفیت‌های شستا آن را بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور دانست و تشریح کرد: شستا در بورس تهران ثبت شده و ۱۲ درصد بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد که دارای هشت هلدینگ سرمایه‌گذاری تولیدی، صنعتی و اقتصادی است.
"دراگان تودروویچ" ، سفیر جمهوری صربستان نیز گفت: هدف ما از این نشست مشترک، ارزیابی شرایط موجود برای گسترش همکاری تجاری در حوزه‌های مختلف از قبیل کشاورزی و گردشگری است.
وی با تاکید بر تلاش فراوان برای تسهیل صدور روادید بین دو کشور، افزود: مهم‌ترین موانع گسترش روابط تجاری، مشکلات نقل و انتقالات مالی و بانکی است که امیدواریم با حل و فصل مسائل سیاسی این مسیر تسهیل و تسریع شود.
سفیر جمهوری صربستان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، شاهد افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور باشیم.
به گزارش ایرنا، در سال های اخیر شاهد گسترش مبادلات تجاری بین دو کشور بوده ایم، به‌طور مثال در سال ۹۷ حجم مبادلات به میزان ۵۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید که از این مقدار سهم صادرات کشورمان به صربستان ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و سهم صادرات صربستان به کشورمان ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала