آمریکا: مذاکرات روسیه و آمریکا درباره نگرانی های دو کشور خواهد بود

© REUTERS / Maxim Shemetovآمریکا: مذاکرات روسیه و آمریکا درباره نگرانی های دو کشور خواهد بود
آمریکا: مذاکرات روسیه و آمریکا درباره نگرانی های دو کشور خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که مذاکرات ایالات متحده آمریکا و روسیه در تاریخ 10 ژانویه شامل گفتگو در خصوص نگرانی های هر دو طرف خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک ،ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، مذاکرات ایالات متحده آمریکا و روسیه در تاریخ 10 ژانویه شامل گفتگو در خصوص نگرانی های هر دو طرف خواهد بود، اما ایالات متحده روی ظرفیت کانال های باز گفتگو و دیپلماسی حساب می کند.

ند پرایس گفت: "زمانی که ما پشت میز مذاکره بنشینیم، مطمئناً نگرانی های خود را بیان خواهیم داشت. من فکر می کنم طرف روس نیز همین کار را خواهند کرد."

وی تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا در خصوص مسائل متحدان و شرکا بدون حضور آنها گفتگو نخواهد کرد.
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
چراغ سبز آمریکا به ناتو برای نزدیک شدن به مرزهای روسیه
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پایان گفت: "حوزه هایی وجود خواهد داشت که می‌ توانیم در آنها پیشرفت کنیم و مطمئنم در حوزه هایی با هم مخالفیم. این جوهره دیپلماسی است. همانطور که بارها گفته ‌ایم، کانال‌های باز دیپلماسی ظرفیت سازنده ‌ای دارند چراکه ما به دنبال کاهش تنش بالقوه درگیری در اوکراین و اطراف آن هستیم."

پیشتر گزارش شده بود که مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی و مسائل امنیتی دهم ژانویه برگزار می شود و پس از آن نشست های شورای ناتو-روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار خواهد شد.
روابط فدراسیون روسیه و غرب پس از کودتا در اوکراین و اوضاع در اطراف کریمه بدتر شد. اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرده است. آنها بیش از هفت سال است که عملیاتی شده اند و علیه بخش های مالی، انرژی و دفاعی روسیه هستند. به ویژه، برای تعدادی از بانک ها و شرکت های روسی، دسترسی به بازارهای سرمایه اولیه و ثانویه اتحادیه اروپا محدود است و ممنوعیتی برای واردات و صادرات سلاح و کالاهای با کاربرد دوگانه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، اتحادیه اروپا دسترسی طرف روسی را به تعدادی فناوری و خدمات برای تولید و اکتشاف نفت محدود کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала