عراقی‌ ها پیش به سوی تشکیل دولت ملّی

© Photo / Nazik Jodeyrعراقی‌ ها پیش به سوی تشکیل دولت ملّی
عراقی‌ ها پیش به سوی تشکیل دولت ملّی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اشتراک
دادگاه فدرال عراق روز دوشنبه نتایج انتخابات را تصویب کرد و شکایت ائتلاف الفتح درباره نتایج انتخابات را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، دادگاه فدرال عراق روز دوشنبه نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تصویب و شکایت ائتلاف الفتح درباره نتایج انتخابات را رد کرد. این دادگاه از پارلمان آتی خواست قانون انتخابات را اصلاح کرده و شمارش آرای انتخابات از این به بعد به صورت دستی باشد.
با وجود نهایی شدن نتایج انتخابات پارلمانی اخیر جریان‌ های سیاسی عراق مواضع متفاوتی را نسبت به این مسئله اتخاذ کردند. در حالی که گروه هماهنگی شیعیان عراق خواهان نشستی برای بررسی حکم دادگاه فدرال در خصوص رد کردن شکایت‌ها علیه نتایج انتخابات شد، عمار الحکیم رهبر جریان الحکمه، به افرادی که در انتخابات اخیر پیروز شدند تبریک گفت و اعلام کرد که جریان وی به حکم دادگاه فدرال پایبند است.
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، نیز از تمام کسانی که در "جشن دموکراسی ملی" سهیم بودند تشکر کرد و خواهان تشکیل هر چه سریعتر دولت اکثریت ملی شد.
هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق، نیز گفت: به رغم اینکه ما کاملاً معتقدیم که در روند انتخابات تقلب صورت گرفته بود اما به حکم دادگاه پایبند هستیم. شکایت‌هایی که ما به دادگاه فدرال ارائه کردیم موفق و محکم و مورد قبول بود و اگر به هر دادگاهی در هر کشوری که به دموکراسی احترام می‌گذارد ارائه می‌شد برای لغو نتایج انتخابات کافی بود.
در مقابل جنبش عصائب اهل الحق از حکم دادگاه فدرال ابراز تاسف و اعلام کرد که این دادگاه در معرض فشارهای داخلی و خارجی قرار گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала