ایران در صدر آمار نوین غمگین‌ترین و افسرده‌ترین مردم جهان +عکس، ویدئو

© Sputnik / Arina Topolevaایران در صدر آمار نوین غمگین‌ترین و افسرده‌ترین مردم جهان +عکس، ویدئو
ایران در صدر آمار نوین غمگین‌ترین و افسرده‌ترین مردم جهان +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اشتراک
جامعه ایرانی، شادی را گم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک،‌ دکتر حسین محمدی، استادیار گروه آموزشی تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی در رابطه با شادی در جامعه‌ی ایران گفت: "وضعیت نابسامان روانی و غمگینی مردم به وضوح در رفتار عادی آنها در کوچه و خیابان و در وقایع عادی زندگی مشهود است و طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده بود، ایران از بین ۱۱۵ کشوری که فاکتورهای شادی در آنها بررسی شده بود در رتبه ۱۰۵ قرار داشت. و اکنون با گذشت حدود هفت سال که از این تحقیق می‌گذرد و بدون شک با توجه به افزایش فشارهای اقتصادی و روانی در سال‌های اخیر، ایران به جایگاه آخر این جدول نزدیک شده است و حالا ما جزو غمگین‌ترین و افسرده‌ترین مردمان جهان هستیم."
این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: "آستانه تحمل مردم در سال‌های اخیر به شدت پایین آمده و با کوچکترین تحریکی نسبت به هم پرخاش می‌کنند و صبر خود را از دست داده‌اند. بدون شک انسانی که از لحاظ روحی تامین نیست، قدرت سازندگی خود را نیز از دست می‌دهد و به راحتی این زمینه را دارد که دست به تخریب آنچه زندگی به او هدیه کرده بزند. هر چند با تغییر سبک زندگی، تاب آوری در مقابل ناملایمات و بالا بردن مهارت‌های اجتماعی می‌توان تا حدی از افسردگی جلوگیری کرد ولی نمی‌توان از کنار تاثیر فشارهای موجود در کاهش روحیه نشاط و شادی جامعه چشم‌پوشی کرد."
کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت این خبر ضمن ابراز ناراحتی و تاسف و تایید این واقعیت تلخ واکنش‌‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای از کاربران عنوان می‌کنند مردم اصیل ایرانی در تاریخ باستان در اصل مردمان شادی هستند اما متاسفانه حکومت و مذهب حاضر در ایران به مرور مردم را غمگین کردند چراکه در مذهب اسلامی مراسمات عزاداری بسیار مانند، دهه فاطمیه، شب‌های قدر، دهه محرم و ماه صفر و شهادت‌های مختلف وجود دارد از جمله وضعیت بد اقتصادی و جامعه و گرانی تمام معشیت‌های لازم زندگی و موارد بسیار دیگر که همه‌ی مردم را افسرده و غمگین کرده است. از طرفی در طول سال به جز دو مراسم واقعی و باستانی شاد، مانند عید نوروز و شب یلدا مردم ایران هیچ جشن و شادی واقعی ندارند و ماباقی آن همش عزاداری و شهادت است.
کاربرانی هم به این موضوع اشاره دارند که اتفاقا خود اسلام تاکید بر شادی و خندیدن دارد اما عده‌ای بی‌دین و بی‌مذهب، انسانیت ندارند و قوانین بی‌پایه و بی‌اساسی برای اسلام جایگزین می‌کنند و فقط گریه مردم را ثواب و مصلحت می‌دانند. کاربران دیگری هم عقیده دارند جمعی از این افرد قصد دارند مردم درگیر و غرق در مشکلات مختلف و حاشیه‌ای زندگی باشند تا به امور اصلی و دولت دخالتی نکنند اما تا وقتی شرایط حاکم بر جامعه بهبود نیابد نمی‌توان به تغییر شرایط موجود امیدوار بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала