نظریه ای جالب درباره پیدایش زمین و مریخ

© Photo / ESA и STScIنظریه ای جالب درباره پیدایش زمین و مریخ
نظریه ای جالب درباره پیدایش زمین و مریخ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اشتراک
اخترشناسان دانشگاه مونستر (آلمان) در تحقیقات خود نشان داده‌اند که مریخ و زمین عمدتاً از ماده داخلی منظومه شمسی تشکیل شده‌اند و تنها بخش کوچکی از مواد تشکیل دهنده زمین و مریخ خارج از مدار مشتری منشأ گرفته‌اند. این کشف نظریه اصلی منشا سیارات سنگی را تأیید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله ای که در مجله Science Advances منتشر شده گزارش شده است که زمین و مریخ از ماده در منظومه شمسی پدید آمده اند. محققان ترکیب دقیق ایزوتوپی هر دو سیاره را تعیین کردند و آنها را با تجزیه و تحلیل ایزوتوپی شهاب سنگ ها و بقایای بیرونی و درونی منظومه شمسی مقایسه کردند. فرض بر این است که ایزوتوپ ها در منظومه شمسی اولیه به طور نابرابر توزیع شده بودند، که این امکان را فراهم می کند تا مشخص شود که یک جرم آسمانی خاص از چه ماده ای تشکیل شده است. در مجموع، دانشمندان ترکیب ایزوتوپی 17 شهاب سنگ مریخی را مطالعه کردند و وجود ایزوتوپ های تیتانیوم، زیرکونیوم و مولیبدن را کشف کردند. این دانشمندان همچنین مدل‌سازی را ایجاد کردند که نسبت موادی که از نواحی بیرونی و درونی منظومه شمسی می‌آید به منظور بازتولید ترکیب ایزوتوپی مریخ و زمین باید چقدر باشد.
آخرین اخبار درباره فعالیت مریخ نورد سازمان ناسا در سطح مریخ + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
کشف ذخایر عظیمی از یخ در مریخ
ترکیب ایزوتوپی ماده تشکیل شده در خارج از مدار مشتری از ترکیب ایزوتوپی کندریت های کربنی و ماده از داخل از کندریت های غیر کربنی شناخته شده است. نتایج پژوهشگران نشان می دهد که سنگ های بیرونی زمین و مریخ اشتراکات کمی با کندریت های کربن دار بیرونی منظومه شمسی دارند. آنها تنها حدود چهار درصد از سنگ های اصلی هر دو سیاره را تشکیل می دهند. با این حال، ستاره شناسان ماده ای را نیز کشف کرده اند که در مجاورت خورشید منشأ می گیرد، اما در کندریت های غیر کربنی یافت نمی شود. در نتیجه زمین و مریخ به طور کامل از شکل گیری سیارات سنگی تشکیل شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала