ناتو جزئیات رهگیری هواپیماهای روسی را اعلام کرد

CC BY 4.0 / Ministry of Defence of the Russian Federation / (cropped image)ناتو جزئیات رهگیری هواپیماهای روسی را اعلام کرد
ناتو جزئیات رهگیری هواپیماهای روسی را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اشتراک
در سال ۲۰۲۱، هواپیماهای ناتو اغلب برای رهگیری کشتی‌ های روسی به پرواز درآمدند.
به گزارش اسپوتنیک، آسوشیتدپرس در مقاله ای نوشت: ناتو در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد، که هواپیماهای این ائتلاف اغلب به دلیل این واقعیت که هواپیماهای نظامی روسیه "خیلی نزدیک به حریم هوایی کشورهای عضو" پرواز می کردند واکنش نشان می دادند.
آسوشیتدپرس افزود: ناتو گفته که ۲۹۰ مورد از حدود ۳۷۰ ماموریت در سال ۲۰۲۱ در پاسخ به هواپیماهای روسی انجام شده است، که بیشتر ماموریت های رهگیری در منطقه دریای بالتیک در کنار استونی، لتونی و لیتوانی انجام شده است.
این ائتلاف در بیانیه‌ ای اعلام کرد که رهگیری‌ ها بدون حادثه انجام شد و هواپیماهای ناتو برای شناسایی هواپیمای نزدیک‌ شده و اسکورت آن تا خروج از منطقه به پرواز درآمدند.
این خبرگزاری می نویسد: تعداد بسیار کمی از هواپیماهای رهگیری شده وارد حریم هوایی متفقین شدند.
در عین حال، تعداد رهگیری هواپیماهای روسی نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است. سپس این اتحادیه ۳۵۰ پرواز را به دلیل هواپیماهای روسی انجام داد.
پیش از این، الکساندر فومین معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه، هشدار داده بود که تحریکات عمدی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه می تواند به احتمال زیاد یک درگیری مسلحانه را تهدید کند.
به گفته وی، اخیراً ائتلاف به اقدامات تحریک آمیز مستقیم روی آورده است که با خطر بالایی برای تبدیل شدن به یک رویارویی مسلحانه همراه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала