میلیاردها یورو زیر "بالش" اروپایی ها پیدا شد

© Fotolia / Pit24میلیاردها یورو زیر "بالش" اروپایی ها پیدا شد
میلیاردها یورو زیر بالش اروپایی ها پیدا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اشتراک
کشورهای منطقه یورو تقریباً ۹ میلیارد یورو پول نقد به ارز قدیمی دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، پس از معرفی یورو در کشورهای منطقه یورو، تقریبا ۹ میلیارد یورو به صورت نقدی با ارزهای بازنشستگی در خانوارها باقی مانده است. در عین حال، هنوز می توان پول را در بانک با پول جدید مبادله کرد.
تحلیلگران این نشریه گزارش های بانک های مرکزی هلند، ایتالیا، یونان، فرانسه و استونی را مطالعه کردند و دریافتند که در مجموع شهروندان منطقه یورو مبلغی معادل ۸.۵ میلیارد یورو را خارج از گردش در بانک سپرده گذاری نکرده اند.
در عین حال، بلومبرگ تأکید می کند که هنوز می توان آنها را در بانک با یک ارز جدید مبادله کرد. این داده ها توسط نمایندگان بانک مرکزی اروپا تایید شده است.
یورو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
طرح اسکناس یورو تغییر می کند
تحلیلگران خاطرنشان می کنند که برای آنها کاملاً روشن نیست که چرا شهروندان به این میزان پول مبادله نمی کنند و در نهایت چند صورت حساب مبادله می شود. در میان دلایل احتمالی، تحلیلگران چندین مورد را شناسایی کردند. بنابراین، آنها گمان می کنند که ارز قدیمی را از پس اندازهای فراموش شده پنهانی احتمالاً به اصطلاح "زیر بالش" رها کرده اند یا به عنوان یادگاری نگهداری می کنند.
بیشتر ارزهای قدیمی، به ارزش حدود ۶.۳ میلیارد یورو، در آلمان قرار دارد، جایی که مارک دویچه هنوز هم محبوب است. بوندس بانک گفت که به مبادله آن برای مدت نامحدود ادامه خواهد داد. برعکس، در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از پذیرش پول قدیمی خودداری کرده اند. پرتغال تبدیل سکه های اسکودو را متوقف کرده و امکان مبادله پول کاغذی را در فوریه ۲۰۲۲ متوقف خواهد کرد.
پول نقد یورو در ۱ ژانویه ۲۰۰۲، سه سال پس از ایجاد ارز واحد، معرفی شد. در ابتدا، یورو در ۱۲ کشور عضو فعلی منطقه یورو مورد استفاده قرار گرفت و قبرس، مالت، اسلوونی، اسلواکی و کشورهای بالتیک چند سال بعد به منطقه یورو پیوستند.
بانک مرکزی اروپا در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای توسعه اسکناس های دیجیتال جدید است. این پروژه باید تا سال ۲۰۲۴ آماده شود. این احتمال وجود دارد که در این دهه راه اندازی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала