مقام نظامی آمریکا: موشک‌های ایران تهدید بیشتری از برنامه هسته‌ای دارد

© Photo / IRNAمقام نظامی آمریکا: موشک‌های ایران تهدید بیشتر از برنامه هسته‌ای تهران است
مقام نظامی آمریکا: موشک‌های ایران تهدید بیشتر از برنامه هسته‌ای تهران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اشتراک
ژنرال فرانک مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا به نیویورکر گفت: توسعه موشکی تهران موشک‌های این کشور را به یک تهدید واقعی تبدیل کرده است، همانطور که حملات ایران به پایگاه هوایی آمریکایی عین الاسد در عراق در ژانویه 2020 نشان و حاکی از این امر بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان ژنرال فرانک مکنزی رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا: "درسی که عین‌الاسد به ما می دهد این است که موشک‌های ایران یک تهدید فوری‌تر از برنامه هسته‌ای است. برای دهه‌ها، موشک‌های هدایت‌نشده و هدایت‌شونده ایران بسیار نادقیق بوده‌اند. اما عین السعد نشان داد که هدف موشک های ایرانی دقیق بود". مکنزی خاطرنشان کرد که ایران می‌تواند حملات موشکی مؤثری را در سراسر خاورمیانه انجام دهد و توانایی‌های موشکی خود را تا حدی توسعه داده است که ردیابی یا انهدام آن دشوار باشد.
وی افزود: "اگر ناگهان ایران حمله کنند، جنگ خونینی رخ خواهد داد. ضربه سختی به ما وارد می شود. در دراز مدت پیروز خواهیم شد. اما یک سال طول می کشد."
انتشار فیلم شلیک موشک‌های بالستیک سپاه ایران از زیر زمین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
انتشار تصویر پرتابگر موشک‌های بالستیک برد بلند ایران + عکس
در ادامه روزنامه نیویورکر خاطرنشان می کند که بر اساس اطلاعات آمریکا، ایران هزاران موشک بالستیک دارد که می توانند به مناطق عمیق هند و چین برسند و می توانند به روسیه، اسرائیل، یونان و سایر نقاط اروپا تا اتیوپی و شبه جزیره سومالی برسند.
ایران همچنین مجهز به صدها موشک کروز است که می توانند از زمین یا آب پرتاب شوند و می توانند در ارتفاع پایین پرواز کنند، از جهات مختلف ضربه بزنند و از شناسایی راداری اجتناب کنند. همچنین، روزنامه نیویورکر ادامه می‌دهد، ایران موشک‌های جدا شده را در اختیار شورشیان یمنی قرار می‌دهد تا بتوانند به عربستان سعودی حمله کنند. ایران فناوری موشکی کمتر پیشرفته‌تری را در اختیار حماس و جهاد اسلامی و حزب‌الله شیعی لبنان قرار داده است تا موشک‌های کوتاه‌برد هدایت‌نشده و هدایت‌شونده خود را برای شلیک دقیق‌تر ارتقا دهند. بر اساس گزارش نیویورکر، حزب الله اکنون حداقل 14000 موشک هدایت شونده و 100000 موشک هدایت نشده دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала