مذاکرات بن سلمان با اسرائیل برای دستیابی به سامانه های پدافند هوایی

© REUTERS / HANDOUTمذاکرات بن سلمان با اسرائیل برای دستیابی به سامانه های پدافند هوایی
مذاکرات بن سلمان با اسرائیل برای دستیابی به سامانه های پدافند هوایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
اشتراک
رسانه: حملات مکرر "حوثی‌ها" (انصارالله) ضعف سامانه پدافند هوایی عربستان را آشکار کرد که ریاض برای تهیه آنها میلیاردها دلار هزینه کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت امور نظامی "StrategyPage"، محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی در حال مذاکره با وزارت دفاع اسرائیل برای دستیابی به برخی سامانه‌های پدافند هوایی است که برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده‌اند.
این سایت اعلام کرد که محمد بن سلمان علاقه خود را به سامانه جدید "دیوید اسلینگ" اسرائیل برای تقویت سیستم دفاعی عربستان در مقابله با جنبش انصارالله یمن ابراز کرده است.
طبق این گزارش، دولت عربستان سعودی در تلاش است تا سیستم‌های پدافند هوایی ارزان‌تر را به دست بیاورد؛ چراکه سعودی‌ها در حال حاضر از موشک‌های هوا به هوای "AMRAAM" استفاده می‌کنند که از جنگنده‌های جت پرتاب می‌شوند.
این رسانه گزارش داد؛ قیمت هر یک از این موشک‌ها نیم میلیون دلار بوده که بسیار بیشتر از هزینه موشک‌های انصارالله است و موشک‌های PAC-3 که در اختیار عربستان است هر کدام 4 میلیون دلار قیمت دارد.
در این گزارش آمده است که ریاض درصدد دستیابی به صدها فروند موشک پاتریوت PAC-3 از آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا برای جایگزینی صدها موشک Pac-3 است که برای رهگیری تقریباً 150 موشک بالستیک پرتاب شده توسط انصارالله در یمن استفاده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала