چهار علامتی که نشانده کلسترول بالای شماست

© Depositphotos.com / CLIPAREAچهار علامتی که نشانده کلسترول بالای شماست
چهار علامتی که نشانده کلسترول بالای شماست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
چربی روی پلک ها و رسوبات خاکستری روی قرنیه، عدم توانایی در راست نگه داشتن انگشتان ممکن است نشان دهنده کلسترول بالا باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی اکسپرس، پزشک بریتانیایی دبورا لی اعلام نمود که کلسترول بالا هیچ علامت واضحی ندارد، اما چهار علامت غیرمستقیم وجود دارد که با استفاده از آنها می توان حدس زد که کلسترول در بدن انسان بسیار بالا است. اولین علامت کلسترول بالا به عقیده وی رسوبات مایل به خاکستری یا سفید روی قوس قرنیه است. این رسوبات در افراد بالای 45 سال طبیعی است، اما در افراد جوانتر ممکن است نشان دهنده کلسترول بالا باشد. دومین علامت، رسوبات زرد رنگ چربی در زیر پوست در دو طرف داخلی پلک بالا و پایین است. با این حال، گاهی اوقات چنین رسوباتی می‌تواند روی مفاصل انگشتان، زانو، تاندون پاشنه پا یا تاندون‌های پا ایجاد شود. علامت سوم تغییر شکل دست است که به آن انقباض دوپویترن می گویند. در این حالت کشش تاندون‌های انگشت حلقه و انگشت کوچک افزایش می‌یابد و در نتیجه صاف کردن آن‌ها غیرممکن می‌شود. لی گفت که این علامت در افردای که معتاد به سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و دیابت نیز هستند، رایج است.
تغییراتی کوچک غذایی برای زندگی سالم تر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
ماده غذایی کاهش دهنده کلسترول بد معرفی شد
علامت چهارم، نبض ضعیف در اندام‌ها و رگ است. هنگام گوش دادن به یک سرخرگ مسدود شده از طریق گوشی پزشکی، پزشک ممکن است صداهایی را بشنود. در این حالت سوفل قلبی نیز امکان پذیر است و کلسترول فرد بالا است. امی گودسون، متخصص تغذیه، قبلاً اعلام کرده بود که عوامل زیادی بر سطح کلسترول تأثیر می‌گذارند، مانند رژیم غذایی، سیگار کشیدن، ورزش، سن و ژنتیک نیز تاثیر گذار است. در این حالت باید، رژیم غذایی خود را به خصوص بعد از 50 سال کنترل کنید و فیبر محلول مصرف کنید. گودسون همچنین خوردن فرنی برای صبحانه، خوردن میان وعده بادام و سیب، پاشیدن دانه‌ها با غلات یا ماست و اضافه کردن لوبیا به شام ​​را توصیه کرد.
کلسترول ماده ای است از جنس چربی که در تمام سلول های بدن وجود دارد و در ساخت دیواره ی سلولی و برخی هورمون ها نقش مهمی را ایفا می کند. مولکول های چربی پس از جذب از روده در سیستم گردش خون توسط کلسترول حمل می شوند.
برای به حداقل رساندن خطر کلسترول بالا در بدن، باید فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و مصرف غذاهای حاوی چربی های اشباع شده (کره، گوشت های چرب، تخم مرغ، پنیر) و چربی های ترانس (غذاهای سرخ شده) را کاهش دهید. کلسترول به کبد نیز اسیب می رساند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала